Odgovor
Uber ne može komentirati tužbu HOK-a jer nije upoznat s detaljima
"Čuli smo da je HOK na poticaj manjeg dijela taksista iz Udruženja Radio taxi Zagreb podnio tužbu protiv tvrtke Uber Croatia. Međutim, tu tužbu još nismo primili stoga nam je teško komentirati detaljnije", kazali su iz Ubera.
Ističu kako tvrtka Uber Croatia pruža usluge marketinga i promidžbe, dok Uber platforma povezuje korisnike i vozače. "Uber nije trgovačko društvo za pružanje usluga prijevoza, ne zapošljava vozače, ne posjeduje vlastita vozila i surađuje samo s obrtnicima ili pravnim osobama", ističu iz Ubera.
Navode kako je Uber dolaskom u Hrvatsku, prije nešto više od godinu dana, stvorio više od 1.000 radnih mjesta u hrvatskim obrtima i tvrtkama.
Također, više od 60.000 aktivnih korisnika prepoznalo je prednost korištenja Ubera u svakodnevnom životu te se sve više koriste alternativnim načinima kretanja kroz grad, stoji u izvjavi Ubera.
HOK podnio tužbu protiv Ubera
HOK je podnio tužbu Trgovačkom sudu u Zagrebu ispred obrtnika taksi prijevoznika koji su njezini članovi, a protiv Uber Croatia zbog poticanja na nelegalni prijevoz putnika, izvijestili su u srijedu predstavnici HOK-a na konferenciji za novinare.
Predsjednik HOK-a Dragutin Ranogajec kazao je da je riječ o tužbi protiv nedopuštenog oglašavanja i da su se odlučili na nju jer se "uporno krši zakon i pojedini propisi, i na taj način se smanjuju mogućnosti svima koji rade legalno".
"Svaka je konkurencija dobrodošla, no ovdje se radi o tvrtki koja radi nelegalno, koja ne poštuje zakone i koja potiče na nelojalnu konkurenciju", istaknuo je.
Dodao je i kako se stvara dojam u javnosti da svi mogu raditi sve, da ne treba imati papire, a HOK to osporava i to će dokazati ovom tužbom.
Uber Croatia, kako je rečeno, oglašava nelegalni prijevoz putnika osobnim automobilom, što je u stvari autotaksi prijevoz ali bez licence i dozvole, čime potiče nelojalnu konkurenciju.
Taksisti upozoravaju kako Uber od dolaska na hrvatsko tržište krši niz zakona i zakonskih propisa, ignorira i financijske obveze koje bi kao pružatelj taksi usluga morao platiti, a tek je nedavno fiskalizirao svoje poslovanje. Na taj način, kako navode u HOK-u, Uber svoje načelno jeftinije usluge temelji na neplaćanju davanja državi koje su obrtnici i trgovačka društva dužni plaćati.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.