'SANDUK KONSTRUKCIJA'
U Hrvatskoj kreće megaprojekt gradnje novog mosta: 'Definitivno se sad ide u to'
Vlada planira izgraditi drugi most za otok Krk, a Hrvatske autoceste su objavile otvoreni natječaj za izradu studijske i prometne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi most Krk sa spojnim cestama. Novi most bit će i cestovni i željeznički te će povezivati s novim lučkim terminalom u Omišlju, koji je također u fazi planiranja i gradnje.
Projekt izgradnje drugog mosta za otok Krk već je unaprijed predviđen u prostornom planu Primorsko-goranske županije. Sada su tvrtke pozvane da se do 29. siječnja jave na otvoreni natječaj Hrvatskih autocesta (HAC) za izradu studijske dokumentacije, uključujući studiju utjecaja na okoliš (SUO) i ostale dokumente potrebne za postupak do izdavanja lokacijske dozvole. Očekivani trošak za ovu fazu iznosi do 600.000 eura. Prema planu, u naredne tri godine planira se izrada Studije utjecaja na okoliš (SUO) i ostalih potrebnih dokumenata. Nakon toga, očekuje se da će sami građevinski radovi trajati najmanje dvije godine, procjenjuju u HAC-u.
"Nakon što smo obnovili postojeći most Krk prije dvije godine, u strateškom planu razvoja prometa planirana je i gradnja ovog drugog, novog mosta, uključujući i željeznički most. Već sad postoji potreba za tim, a kad bude dovršen kontejnerski terminal u Omišlju, ta će potreba biti još i veća, i stari most ne bi bio za sve to dovoljan. Zato je ovaj natječaj korak ka izgradnji novog mosta. Definitivno se sad ide u to", kaže ministar prometa i potpredsjednik Vlade Oleg Butković.
Prema objašnjenju predsjednika uprave HAC-a Borisa Huzijana, u trenutačnoj fazi pripreme dokumentacije određivat će se vrsta konstrukcije za novi most. Voditelj projektiranja HAC-a Gregor Mihelčić dodatno pojašnjava da će novi most biti dvoetažni, pri čemu će gornji "sloj" činiti cesta, dok će željeznička pruga biti smještena na donjem "katu" mosta. Riječ je o konstrukciji poznatoj kao "sanduk konstrukcija", što znači da most, budući da će služiti za dva prometna sustava (cestovni i željeznički), neće nužno biti znatno širi od postojećeg, već će biti viši, odnosno na dva kata.
FOTO: HINA/Zvonimir Kuhtić
Nije unaprijed definirano
Unatoč izgradnji novog mosta, postojeći most Krk ostati će u funkciji, ali će biti znatno manje opterećen. Vizualni izgled novog mosta nije unaprijed definiran, stoga je moguće da neće slijediti betonsku konstrukciju poput postojećeg mosta. Novi most može biti izrađen od željeza ili bilo kojeg drugog materijala koji se odabere nakon izrade idejnog projekta. Nema obaveze da mostovi budu slični ili usklađeni jedan s drugim, ističu iz HAC-a.
"Novi most svakako će imati drugačiji raspon od postojećeg", kaže Gregor Mihelčić iz HAC-a. "Realno je da će za sve biti potrebno najmanje pet godina, uključujući i gradnju, jer se i za samu studiju utjecaja na okoliš u prosjeku kod ovako velikih zahvata čeka i do dvije godine, a za kompletnu studiju prihvatljivosti projekta oko tri godine. Tada tek slijede natječaji za izvođenje, pa građevinski radovi", kaže voditelj projektiranja HAC-a.
FOTO: HINA/Miljenko Klepac
Kreću ispočetka
Prije nekoliko godina predstavljena je verzija visećeg četverotračnog mosta preko uvale Voz kao jedna od opcija za novi krčki most, no projekt nije bio realiziran. Sada se planira krenuti ispočetka, te se razmatraju različite trase i projektna rješenja. Županijski prostorni plan sadrži samo okvirnu trasu, a spojne ceste će se prilagoditi odabranom idejnom rješenju. Između ostalog, nova trasa mosta razmatra se i kao alternativa prvotnoj opciji sličnoj Pelješkom mostu, prenosi Novi list.
Hrvatske autoceste traže troje ljudi koji će nadzirati Krčki most; evo koliko će ih platiti
Što se tiče lučkog terminala na Krku, trenutna Zagrebačka obala u Rijeci služi kao privremeno rješenje, no dugoročno se planira izgradnja novog većeg terminala kod Omišlja, što će biti izvedivo tek uz novi most koji mora uključivati i željeznički promet. U tu svrhu, Vlada, Ministarstvo prometa i HAC raspisuju natječaj za pripremu studijske dokumentacije i drugih potrebnih dokumenata.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.