VELIKI DAN ZA ISTRU

Svečano otvorena druga cijev tunela Učka: Više je razloga zašto je ovo bio mega projekt

Autor

im

Druga cijev tunela Učka, jedan od najznačajnijih infrastrukturnih objekata i najmoderniji tunel u Hrvatskoj, svečano je otvorena 13. rujna 2024. godine u prisutnosti predsjednika Vlade Andreja Plenkovića i brojnih visokih uzvanika.

13.09.2024. u 20:32
Ispiši članak

Premijer Andrej Plenković je komentirao otvaranje druge cijevi tunela Učka. Kazao je kako je malo toga ostalo za reći o tehničkim podacima. "No, 13. rujna je značajan i po sjednici vlade u Puli na kojoj smo donijeli političku odluku da se dovrši Istarski ipsilon i napravi druga cijev tunela Učka", rekao je Plenković. Istarska županija je najrazvijeniji dio Hrvatske, rekao je i dodao da u Vladi nije bilo dileme o tome da Hrvatska i Istra zaslužuju dovršenje ovog projekta.

"S velikim optimizmom gledam na sljedeće dvije godine. Obnovit ćemo staru cijev i ona će na početku iduće turističke sezone izgledati kao ova nova. Nakon toga će nam trebati još godina dana da se naprave dva vijadukta i dionica do Matulja", rekao je Plenković. "Do kraja ovog desetljeća ćemo riješiti sve ono što je Hrvatskoj strateški prioritet i dovesti u istu ravninu sve razvojne potencijale Hrvatske", rekao je Plenković nakon nabrajanja svih infrastrukturnih projekata koji bi idućih godina trebali biti dovršeni.

Zahvalio je braniteljima, svima koji su sudjelovali u građenju i ljudima u ministarstvima. "Velik je ovo dan za Istarsku i Primorsko-goransku županiju, velik je ovo dan za Hrvatsku", rekao je. Tijekom izgradnje korištene su najmodernije tehnike, uključujući tekuće eksplozive, pokretne trake za odvoz materijala i suvremene sustave probijanja i iskopa materijala. Ti tehnološki napredni pristupi omogućili su brzo i učinkovito izvođenje radova unatoč izazovima, kao što su složena geološka situacija i zahtjevi za minimalnim utjecajem na postojeći promet.

FOTO: HINA/Daniel Sponza 

Ukupna investicija iznosi oko 200 milijuna eura 

Na izgradnji je bilo angažirano više od 500 radnika. Ukupna investicija iznosi oko 200 milijuna eura, a radovi su završeni u roku i bez dodatnih troškova usprkos problemu s inflacijom, manjkom radnika i velikom broju pukotina i jama u novoj cijevi.  "Radovi su trajali tri godine. U probijanju druge cijevi jedan od najizazovnijih trenutaka bilo je miniranje. Utrošeno je više od tisuću tona tekućeg eksploziva, a jedan od većih izazova bilo je više od 30 jama i pukotina na koje su naišli probijajući drugu cijev", kazao je direktor Bina Istre Dario Silić.

Ovaj monumentalni projekt, dužine 5,6 kilometara, označava prekretnicu u unapređenju prometa između Primorsko-goranske i Istarske županije, omogućujući brži i sigurniji protok vozila u skladu s najvišim europskim sigurnosnim standardima. Tijekom izgradnje tunela korištene su inovativne građevinske tehnike koje su u kombinaciji s naprednim ekološkim mjerama omogućile brz i učinkovit napredak usprkos izazovnim uvjetima.

Holcimov ECOPact beton igrao je ključnu ulogu u smanjenju ugljičnog otiska projekta – emisije CO2 su smanjene za 30 posto, a materijali iskopani tijekom gradnje tunela ponovno su korišteni, čime je ušteđeno preko 200.000 tona prirodnih agregata. Time je Holcim dodatno doprinio kružnoj gradnji, zatvaranju materijalnog ciklusa i optimizaciji ekološke održivosti projekta. Predsjednik Uprave Holcima Hrvatska, Dario Vrabec, istaknuo je važnost ovog projekta i predanost Holcima inovacijama u gradnji.

FOTO: HINA/Franjo Deranja 

'Ponosni smo što smo sudjelovali u izgradnji tunela'

"S ovim projektom dokazali smo našu sposobnost da spojimo inovaciju i održivost. ECOPact nije samo beton, već rješenje koje pomaže u smanjenju ugljičnog otiska, a ujedno omogućuje najviše performanse. Ponosni smo što smo sudjelovali u izgradnji tunela Učka, koji ne samo da povezuje dvije regije, već simbolizira budućnost ekološki odgovorne gradnje u Hrvatskoj", rekao je Vrabec. Također, u sklopu projekta korišten je Hydromedia propusni beton za izgradnju odvodnog kanala.

Time se omogućilo ultra-brzo ispuštanje vode izravno u tlo te se smanjio rizik od poplava i lokvi, dok se istovremeno prirodno punio podzemni vodonosnik. Realizacija projekta uključivala je 165 km³ isporučenog betona, 365 kt agregata i 55 kt cementa, uz kontinuirane dostave 24/7 i oko 50.000 kamionskih isporuka.

Mala Hrvatska u velikim pothvatima: Probijena druga cijev tunela Učka

Unatoč velikom obimu radova, nije zabilježena niti jedna ozljeda, što svjedoči o visokoj razini sigurnosnih mjera koje su bile primijenjene tijekom čitavog procesa. Ovaj projekt ne samo da dokazuje tehnološku izvrsnost, već i Holcimovu predanost inovativnoj, održivoj i sigurnoj gradnji, koja postavlja nove standarde u građevinskoj industriji.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.