IZBORI 2024.
Stručnjak ocijenio kampanje, Možemo dobio jedinicu: 'Iz čista mira se uključio i sve pokvario'
Stručnjak za politički marketing Saša Tartaglia za HTV-ovu emisiju "Studio 4", govorio je o političkim kampanjama u predizborno vrijeme. Izbori su, podsjetimo, za šest dana, a stranke imaju još samo pet (zbog izborne šutnje dan prije samih izbora) kako bi komunicirale svoje poruke u javnost.
Tartaglia je mišljenja da nisu sve stranke u istoj poziciji te je dao svoju ocjenu po kriteriju što je određena stranka, po njegovom mišljenju, trebala napraviti, te što je uistinu napravila. Za HDZ je rekao da su se našli u velikom problemu nakon izbora Ivana Turudića za šefa DORH.a. Reagirali su unutar desetak dana, pojasnio je da su radili ad-hoc i in-depth ankete te da su našli rješenje.
"Njihov zadatak je u ovoj kampanji bio da uđu u jednu mirnu kampanju. Imali su ograničenje da su na vlasti osam godina, znači već je tu kampanja definirana. Ono što se događa u posljednjih sedam dana, deset dana, da su oni u tome uspjeli da se kampanja umrtvila, oni su i išli na 'umrtvljivanje' kampanje, njima to sve skupa odgovara, oni vode, bili su na vlasti", pojasnio je.
Ocijenio je kampanju HDZ-a ocjenom dobar, tri, a onda se osvrnuo na SDP, odnosno koaliciju Rijeke pravde za koju je rekao da im je slogan odličan, a da stranka, kaže, što je za tu stranku rijetko slučaj: " Vizuali kampanje odlični. Nositelj kampanje je bio problem za SDP prije angažmana Milanovića. S angažmanom Milanovića su dobili nositelja kampanje sa svim ograničenjima koje on trenutno ima radi odnosa predsjednika Republike i Ustavni sud".
Foto: HINA/Mladen Volarić
'Penava je u četiri godine jako napredovao'
"Dosta su dobro preuzeli ljudi iz SDP-a voditi kampanju. Kampanja po meni je trebala biti oštrija. Ona je krenula s izborom Turudića. SDP uspijeva zadržavati jednu oštrinu i iznenađuju me neki, recimo Arsen Bauk koji se prvi put, koliko ga znam, dobro snalazi i već se očito navikao na kampanju", rekao je. Kampanju je Tartaglia vrednovao ocjenom vrlo dobar, četiri.
Za Domovinski pokret rekao je da ima ograničenja koje druge spomenute stranke nemaju: "Domovinski pokret mora imati određeni odnos i prema HDZ-u. On ima ograničenja. Slogan - dobar, aktivan. Ljudi koji provode - po meni šteta da se nisu koncentrirali više ili isključivo na predsjednika stranke Ivana Penavu, koji je u ovih četiri godine kao političar, po svom nastupu, po svom držanju jako napredovao. Rekao bih uz Sandru Benčić najviše".
"Vizuali, malo starinski moram priznati, na onoj plavoj podlozi djeluje kao HDZ prije puno godine. Ljudi koji su pored Penave, oni svi na plakatima izgledaju isto i kad čovjek prolazi, vi ih ne razlikujete previše", kazao je Tartaglia. Za kampanju Domovinskog pokreta rekao je da su "mogli bolje" i ocijenio je ocjenom dovoljan, dva. Za Most je kazao da je imao dobrog nositelja kampanje, Nikolu Grmoju.
Foto: HINA/Zvonko Kucelin
Most napravio veliki minus
"Tipičan primjer situacije, svi govorimo o programima, jesu programi, jesu dojmovi, znači 'kad program pokvari dojam'. Oni su izašli sa programom, Božo Petrov ga iznio, poslije su valjda shvatili da nisu puno o tome inzistirali, da idu na smanjenje poreza generalno u Hrvatskoj. Znači stranka koja se bori protiv tajkuna, tajkunizacije, smanjuje poreze. Smanjivanje poreza direktno ide u korist onih najbogatijih. To je veliki minus u kampanji. To sad Grmoja izbjegava", objasnio je.
Za slogan je dodao da je pristojan, da ga je koristila Giorgia Meloni, ali i drugi. Kampanju je ocijenio ocjenom dovoljan, dva. Za platformu Možemo! kazao je da su jedini uz SDP imali još veću slobodu u kampanji te da su ponovili kampanju od prije četiri godine i nastavili kampanju kakvu su imali u Zagrebu. Dodao je da su imali odličnu nositeljicu kampanje Sandru Benčić kojoj se pridruživala Ivana Kekin.
'Tomašević se uključuje i kampanja pada'
"I onda se događa situacija da se u kampanju uključuje Tomašević iz čista mira, ničim izazvan, i ta kampanja pada potpuno. Tomašević je, ja moram to reći, potpuno pokvario kampanju Sandre Benčić, Kekin je maknuta negdje sa strane i stalno se on pojavljuje uz nju. Slogan, 'Zamislimo drugačiju Hrvatsku', što žele oni, da ljudi zamisle ili da ljudi nešto naprave? Slogan užas jedan, vizuali su ostali isti kakvi su", rekao je i dodao:
Stigli rezultati najveće ankete do sad: Evo tko je prvi i koliko bi tko mogao dobiti mandata
"I s onim pjesmicama koje oni svaki put naprave, kao što je rekla jedna portugalska poznata književnica, književnost nije dječje pjevanje u kolu, politika nije dječje pjevanje u kolu. Situacija za zemlju je puno ozbiljnija, politika je puno ozbiljnija", napomenuo je Tartaglia. Rekao je da su imali dobru kampanju, da su mogli dobiti četiri, ali zbog svega navedenog ocjena je nedovoljan, jedan.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.