PLJUŠTE KRITIKE

Stručnjaci traže da Fucks povuče sporni prijedlog: 'Neprihvatljiv je i neprovediv'

Autor

av/h

Udruga Sidro i više od 1300 potpisnika peticije iz redova struke pozvali su u srijedu Ministarstvo znanosti i obrazovanja da se zaustavi i povuče prijedlog odluke Nacionalnog kurikula predškole jer drže da je neprihvatljiv i neprovediv, manjkav i neprimjeren.

15.05.2024. u 16:01
Ispiši članak

Iz udruge pozivaju ministra obrazovanja Radovana Fuchsa za stol kako bi se stvorio kvalitetan dokument Nacionalnog kurikuluma, na mogućem tragu prijedloga Nacionalnog kurikuluma predškole iz 2017, a temeljeno na znanstvenim činjenicama i istraživanjima, uz uključivanje visokokvalitetnih stručnjaka iz ovog područja.

Riječ je o opsežnoj odluci koju je ministar obrazovanja uputio u javnu raspravu, a kojom se u Hrvatsku od 2025. uvodi devetogodišnja osnovna škola. No, obrazovne vlasti to ne planiraju učiniti uvođenjem novog, 9. razreda, već utrostručenjem broja sati predškole koja će biti obavezna za svu djecu u godini prije polaska u osnovnu školu.

"Unatoč postojanju kvalitetnog temeljnog dokumenta Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2015.), ministar obrazovanja donosi Odluku o izradi Nacionalnog kurikuluma predškole, koji u svojoj srži ima fokus na odgojno obrazovna očekivanja, što je nježniji izraz za obrazovne ishode, fokus na sadržaj, vrednovanje, umjesto na dijete kao subjekt u procesu svoga razvoja, odgoja i obrazovanja", stoji u priopćenju udruge.

Foto:  HINA/Mladen Volarić

'Sadržajno neprihvatljiv i neprovediv'

Iz udruge Sidra – odgojitelji u zaštiti prava djeteta u dječjem vrtiću koja je okupila u neformalnu radnu skupinu veliki broj stručnjaka koju čine znanstvenici, profesori i praktičari,  a ujedno je pokrenuta peticija, dodaju da je dokument manjkav i neprimjeren stoga ga je nemoguće revidirati.

Drže da je novi Nacionalni kurikulum predškole paradigmatski odmaknut od Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje u svim temeljnim određenjima - ishodištima, vrijednostima, načelima te predstavlja ne samo terminološki, već i idejni obrat koji je u neskladu s dosadašnjom filozofijom pristupa razvoju djeteta rane i predškolske dobi.

Posebno ih zabrinjava poglavlje vrednovanja jer je, kažu, gotovo u potpunosti usmjereno na motivaciju djece putem vanjskih podražaja i jasno ukazuje na nerazumijevanje cjelovitosti bića i svu vrijednost koju to sa sobom nosi.

Fuchs kaže da se ovoliko nije ulagalo od bana Mažuranića: 'Nakon one vike i protesta...'

"Ovakav prijedlog je sadržajno neprihvatljiv, a iz pozicije provedivosti - neprovediv. Neprovedivost se očituje u prisutnim materijalnim, prostornim, smještajnim i kadrovskim nedostacima, koja unatoč planiranim ulaganjima određenih sredstava, ne mogu biti pravovremeno riješena", poručuju.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.