IZBORI 2024.

Stručnjaci analizirali novi rejting: 'Jedna stranka krenula je u kampanju za razliku SDP-a'

Autor

kkž

Hrvatska televizija objavila je najnovije istraživanje HRejting, provedeno od 16. do 19. ovog mjeseca na uzorku od tisuću ispitanika.

21.03.2024. u 09:39
Ispiši članak

Podsjetimo, HDZ i dalje ima najveću potporu od 27, 7 posto. Slijedi SDP s 21, 6 posto, te Možemo s devet posto. Zatim slijede Domovinski pokret - sa 7,7 posto i MOST, koji uživa povjerenje ispitanika od 7, 1 posto. To su ujedno i jedine stranke koje prelaze izborni prag.  Komunikacijska stručnjakinja Ankica Mamić je rekla kako HRrejting pokazuje veliki skok SDP-a zbog kandidature Zorana Milanovića. Kako kaže, jedino se time može objasniti skok od devet posto unutar tri dana, jer razlog sigurno nije genijalni program ili nove političke ideje.

"U biračkom tijelu postoje ljudi koji Milanovića vole. Po mom mišljenju to su ljudi koji su razočarani SDP-ovi birači koji nisu bili zadovoljni vodstvom stranke. Sjetimo se, kriza SDP-ova vodstva nije počela s Peđom Grbinom, već je počela odlaskom Zorana Milanovića", naglasila je. Dodala je kako je ovo izazov za sve stranke pa i HDZ i ni jedna stranka još nema odgovor na ovaj izazov.

"Rast SDP-a i HDZ-a, pokazuje da je pojava Zorana Milanovića galvanizirala i jednu i drugu stranu, naravno više na ljevici. Vikend koji je pred nama, mislim da ćemo imati poznate ljude na listama te da će proći najznačajniji efekt, uključivanje Zorana Milanovića, znat ćemo njegov status u kampanji i onda ćemo to istraživanje moći komparirati s prethodnima", rekao je komunikacijski stručnjak Jerko Trogrlić.

FOTO:  HINA/Lana Slivar Dominić 

'Birači ekstremno zainteresirani za dvije teme'

Ekonomist Damir Novotny naglašava kako se političke stranke ne razlikuju u ekonomskim programima. "Jedini denominator političkih stranaka je bio bijeg s Balkana i priključivanje EU. U ekonomskom smislu se Hrvatska približava središnjim procesima koji se događaju u europodručju", govori. Dodao je da bi SDP da je bio na vlasti u vrijeme inflacije, radio istovjetne stvari kao i HDZ. "Nitko od aktualnih političara ne spominje pitanje strukturnih reformi", rekao je.

Jerko Trogrlić se nije složio s time da nema stranaka koje su iznijele svoje programe, ali, kako kaže o tim programima i njihovoj kvaliteti se može raspravljati. "Istraživanja pokazuju da su birači ekstremno zainteresirani za dvije teme, a to su gospodarstvo i zdravstvo. Nijedna od tih tema nisu u kampanji dobile značajnu pozornost". Mamić je istaknula kako ovakvi efekti miču pozornost sa stvarnih pitanja.

"Način na koji medijski komuniciraju medijski i svi ostali sadržaji pokazuje kako se radi sve površnije", kazala je Mamić te dodala da kada se pogleda ukupan politički život, vidljivo je da se tu ne donose odluke na temelju programa. Smatra kako su prolazna mjesta na listama nešto što je političarima u ovom trenutku najvažnije jer je, kaže, najbolje imati radno mjesto u Saboru.

FOTO: HINA/Edvard Šušak

Trogrlić: Milanović mobilizirao oba biračka pola

Na pitanje kako poslovna zajednica gleda na radni dan kao dan izbora, Novotny ističe kako je poslovnoj zajednici svaki neradni dan - izgubljen. "U Hrvatskoj postoji dio ljudi koji su osigurali svoju egzistenciju na razne načine. Poslovna zajednica gleda na svaki dan. Politička elita već dugi niz godina se ne brine o poslovnoj zajednici i vrši pritisak na nju. Mi povećavamo dokolicu na uštrb rada već desetljećima", naglašava.

Prema istraživanjima može se iščitati da je Milanović podignuo interes za izbore te da je kampanja dobila vidljivost puno veću nego prije, ustvrdio je Trogrlić. "Mobilizirao je oba biračka pola, a prije svega ljevicu koja je na neki način bila beznadna. Nisu bili zreli da dođu blizu, a kamo li da preteknu HDZ na izborima", naglasio je. "Ja uvijek na izborima računam na podražaj koji dolazi od svakog birača pojedinačno. Koji će u jednom trenutku ipak promisliti tko mu može osigurati plaću i što je za njega i njegovu obitelj dobro, neovisno o ideološkom predznaku", rekao je.

Novo istraživanje 'HRejting': HDZ-u se topi prednost, SDP ima jedan veliki problem

Mamić naglašava kako je HDZ stalno u kampanji. Premijer koristi svaku priliku da kaže što je sve HDZ dobro napravio za Hrvatsku. "Oni pokazuju, mi smo tu, znate tko smo, možemo se nositi sa svim izazovima. HDZ je krenuo u kampanju za razliku od gotovo svih oporbenih stranaka", kazala je. Složila se da mi ne vidimo velike razlike kod dvije velike stranke što se tiče gospodarstva, a stranke koje idu s jasnim porukama za gospodarstvenike, one jedva prelaze izborni prag.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.