NUŽNE MJERE

Stručnjaci analizirali kobnu nesreću: 'Tako sigurno ne bi vozio u Sloveniji i Austriji'

Autor

db

U teškoj prometnoj nesreći u Karlovcu je na Veliki petak poginulo dvoje ljudi, a troje je teško ozlijeđeno. Policija je objavila detalje strašne nesreće otkrivajući da je slovenski državljanin pretjecao preko pune crte i uzrokovao smrtonosnu automobilsku nesreću.

19.04.2025. u 12:28
Ispiši članak

"Na sigurnost cestovnog prometa utječu vozač, vozilo i prometnica. Ali, ti utjecajni čimbenici ni približno nisu ravnomjerni, kako, nažalost, tumači naša 'prometna struka' i time definira i potiče pogrešnu strategiju sigurnosti cestovnog prometa. To je zorno pokazala ova tragična prometna nesreća", piše autoportal.

Analizirajući kobnu nesreću, ustanovili su da je vozač Audija (austrijskih registracija) brzinom od oko 140 kilometara na sat udario u nasuprotno vozilo koje se kretalo nižom brzinom. Da se vozač pridržavao članku 51. stavku 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama te brzinu prilagodio stanju vozila i uvjetima na kolniku, sigurno bi vozio u svakoj situaciji.

Ustvrdili su da je vozač tako vozio jer je znao da na toj dionici "nema fiksnih radarskih kamera niti prometne policije te da može voziti kako god hoće, prekršiti sve moguće prometne propise bez rizika kažnjavanja, u konkretnom slučaju i oduzimanja vozačke dozvole. Bi li tako vozio u Sloveniji gdje je rođen, odnosno Austriji gdje boravi i radi? Naravno da ne bi", stoji u analizi autoportala.

FOTO: Robert Fajt / CROPIX

U Sloveniji i Austriji po propisima, a u Hrvatskoj po volji

Smatraju da je to posljedica toga što je od ulaska Hrvatske u Schengen i migrantske krize prisutnost prometne policije na cestama i autocestama minimalna. "Naši vozači, koji na domaćim cestama bezobzirno krše prometne propise, već u Sloveniji, a posebice Austriji voze disciplinirano. Nažalost, zbog dobro poznate činjenice da se na hrvatskim cestama mogu nekažnjeno kršiti prometni propisi te da je tolerancija za prekoračenje brzine višestruko veća nego u većini zemalja Europske unije, strani vozači na našim cestama voze manje propisno i bezobzirnije", naglasili su.

Upozorili su da je ova tragična nesreća ukazala da su pasivne mjere poput dodatne signalizacije, vibracijski ili intenzivniji uspornici te radarske kamere i aktivne mjere nadzora prometa za sigurnost cestovnog prometa važnije od sigurnosne rekonstrukcije prometnica. Predložili su uvođenje mjera koje će biti učinkovitije: postavljanje radarskih kamera, na kritičnim dionicama postavljanje svjetlosne signalizacije, ukinuti oleranciju policijskog mjerenja od 10 kilometara na sat, a brzine do 100 kilometara na sat i više.

Policija objavila detalje nesreće u kojoj je stradao Pokrivač: 'Pretjecao ga je preko pune crte'

Također, predlažu da se uvedu dodatne kazne za pozivanje policije na očevid prometnih nezgoda samo s materijalnom štetom te mjere da osiguravateljske tvrtke bezuvjetno trebaju prihvatiti nalaz ispunjenog Europskog izvješća o prometnoj nesreći, koje ispunjavaju sudionici nezgode te isplaćivati odštetu. I na kraju osigurati uvjete za povećanje prisutnosti policije u aktivnom nadzoru i kontroli poštivanja prometnih propisa.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.