POGREŠNO USMJERAVANJE ISTRAGE?
Što kažu stručnjaci o rupi na zrakoplovu? Nije propucavanje, ali oblik i položaj oštećenja trupa ukazuju i na mogućnost udara metkom…
Brzopleti zaključci, u krajnje ozbiljnoj situaciji, kao što je oštećenje trupa zrakoplova Bombardier Dash 8 Q400, Croatia Airlines, koje je utvrđeno nakon što je iz Zagreba doletio u Sarajevo, ukazuju na diletantizam ili zataškavanje, odnosno pogrešno usmjeravanje istrage, piše autoportal.
Posebice je loše što se brzopleti zaključak, kojeg je iznijela sarajevska policija, temelji na nedostatku barutnih čestica, a ne i na položaju i obliku oštećenja, premda ih brza struja zraka na putanji metka uklanja s površine metka, a ako nešto zaostane i prenese se na udarni krater u naknadnoj fazi leta zrakoplova do slijetanja, struja zraka može otpuhati, tvrdi prometni stručnjak Željko Marušić.
Zbog toga "nedostatak barutnih čestica” nije smio biti odlučujući argument za ocjenu, a bez cjelovitog i stručnog istraživanja, posebice mehaničkih značajki oštećenja te forenzike dinamike udara predmeta u oplatu trupa zrakoplova, zaključak se nije smio iznositi. To je nestručno i neodgovorno.
Kad pilot, a riječ je o stručnoj i iskusnoj osobi, nakon pregleda izjavi da je došlo do propucavanja, takvu mogućnost treba ozbiljno uzeti u obzir. Slikovito, ako vozač autobusa nakon vožnje izjavi da mu je na cesti izletio medvjed, kojeg je izbjegao kočenjem, mala je vjerojatnost da je pogrešno ocijenio te da se radilo o lisici!
Oštećenje metkom najgori je scenarij za sigurnost letenja, što bi, zasigurno, i zagrebačku i sarajevsku zračnu luku stavilo u težak položaj, a imalo bi utjecaj i na naš turizam. Postale bi opasna zona, s utjecajem na letenje, police osiguranja, poslovni imidž.
Nažalost, snimka oštećenja (položaj, kraterni oblik i udarna putanja) manje ukazuje na to, a više na ono što je pilotovo oko odmah uočilo. Dakle, ne može se isključiti da je riječ o udaru metkom iz puške (bilo kakve vrste) dok je zrakoplov, u fazi polijetanja ili slijetanja (budući da pilot nije javio probleme s prešurizacijom trupa tijekom leta, ovo je izvjesnije) bio na visini od oko 500 metara.
Pritom je zrno izgubilo velik dio barutnih čestica, brzine i kinetičke energije, pa nije moglo nastati propucavanje, nego samo kraterno oštećenje, s manjim vršnim probijanjem oplate.
Zbog toga se nije smjelo, prije zaključenja istrage, izlaziti s ocjenama, upitnog utemeljenja i točnosti. Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu treba odmah pokrenuti istragu o ovom teškom i ozbiljnom incidentu te pozvati i stručnjaka proizvođača zrakoplova, De Havilland Canada.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.