U PROJEKT BI UKLJUČILI HRVATSKE TVRTKE
STIŽE IZ NORVEŠKE Vlada i MORH nabavljaju dva ratna broda!
Vlada i Ministarstvo obrane intenzivno rade na projektu nabavke dva višenamjenska ratna broda, piše u četvrtak Jutarnji list.
Prema informacijama Jutarnjeg lista, već više od godinu dana traju razgovori predstavnika MORH-a, Hrvatske ratne mornarice i Vlade s predstavnicima norveške tvrtke Kongsberg i norveške Vlade o projektu Vanguard.
Riječ je o vanobalnom patrolnom brodu u rangu korvete koji bi zadovoljio sve potrebe HRM-a za vođenje operacija u Jadranu, na Mediteranu i Atlantiku, kao i za sudjelovanje u NATO-ovoj borbenoj skupini. Intenzivne razgovore s hrvatskim vojnim civilnim predstavnicima potvrdio je u četvrtak u kraćem razgovoru i Arild Skoge, voditelj projekta Vanguard u tvrtki Kongsberg Naval System.
"Hrvatska strana pokazala je interes za ovaj projekt i sada čekamo konačnu odluku hrvatske Vlade hoće li krenuti u njegovu realizaciju. Sa svoje strane možemo garantirati da će brod biti isporučen dvije i pol godine nakon potpisivanja ugovora", tvrdi Skoge.
No, u ovom slučaju nije samo riječ o kupnji dva broda. Ovaj projekt iznimno je značajan i za hrvatsko gospodarstvo. Skoge ističe da su nakon tri godine istraživanja tržišta u Kongsbergu zaključili da je Hrvatska idealan strateški partner za ovaj projekt te im je namjera u Hrvatskoj napraviti hub za izgradnju tih brodova.
"Brodovi za Hrvatsku ratnu mornaricu gradili bi se i opremali u hrvatskim brodogradilištima. Napravio bi se i transfer tehnologije te bi se u Hrvatskoj gradili i održavali brodovi i za druge zemlje koje bi ih naručile. Primjerice, sada razgovaramo s Crnom Gorom oko nabavke nekoliko manjih brodova iz ove serije i oni su već pristali da se oni grade u Hrvatskoj. Procjenjujemo da bi se kroz ovaj projekt osiguralo oko 20 tisuća radnih mjesta u Hrvatskoj", ističe Skoge.
Uz brodogradilišta, u projekt bi bilo uključeno više desetaka domaćih tvrtki kao što su Elka, Končar, Hempel itd. No, samo pod uvjetom da Hrvatska odluči ovim brodom opremiti svoju Ratnu mornaricu. U suprotnom ništa od posla. Prema neslužbenim informacijama, brodovi bi se gradili u gradilištu 3. maj, a potom bi se opremali u brodogradilištu Iskra u Šibeniku.
Cijena jednog broda je između 150 i 200 milijuna eura, a Skoge navodi da bi se cijeli projekt regulirao ugovorom između dviju država, a Norveška je spremna projekt kreditno financirati preko svoje agencije Eksfin uz iznimno povoljne kamate.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.