EUROPSKA KOMISIJA PORUČILA

STIGLE POHVALE Velik napredak Hrvatske u sigurnosti na cestama

Autor

lb/h

U Hrvatskoj je broj smrtnih slučajeva u cestovnom prometu od 2010. do 2029. pao za 30 posto, čime se svrstala u skupinu zemalja članica s najvećim padom u EU-u, ali broj poginulih je i dalje iznad europskog prosjeka, objavila je u četvrtak Europska komisija.

11.06.2020. u 15:12
Ispiši članak

U Hrvatskoj je 2010. godine bilo 99 poginulih u cestovnom prometu, a 2019. godine taj je broj pao na 73, što je 30 posto manje.

Sedam zemalja zabilježilo je iznadprosječni pad broja poginulih, između 30 i 40 posto od 2010. do 2019.: Grčka, Španjolska, Irska, Latvija, Litva, Estonija i Hrvatska. U većini ostalih zemalja napredak po tom pitanju je usporen.

Hrvatska je i u skupini osam zemalja s najvećim padom broja poginulih u godinu dana s 2018. na 2019. kada je broj poginulih pao sa 77 na 73, što je šest posto. Apsolutni rekorder je Luksemburg gdje je u godinu dana broj poginulih smanjen sa 60 na 36, što je 39 posto.

I dalje postoji vrlo velika razlika između zemalja članica. Najsigurnije ceste ima Švedska, s 22 poginula na milijuna stanovnika i Irska 29. Najgore stanje je u Rumunjskoj, 96 poginulih na milijun stanovnika, Bugarskoj, 89 i Poljskoj, 77. Prosjek na razini EU-a je 51 poginuli na milijun stanovnika.

Europska unija je zacrtala cilj da se do 2050. godine broj poginulih i teško ozlijeđenih u cestovnom prometu smanji na nulu, a da se do 2030. prepolovi broj poginulih i teško ozlijeđenih.

"Naš je cilj da nemamo poginulih ni teško ozlijeđenih do 2050. godine, da do 2030. smanjimo za 50 posto broj poginulih i teško ozlijeđenih. Znamo da je naš cilj ostvariv", izjavila je povjerenica za promet Adina Valean.

Povjerenica dodaje da će se cilj moći postići kombinacijom zakonodavnih mjera, odgovarajućeg financiranja, standardizacije vozila i infrastrukture, digitalizacije i razmjene najboljih praksi.

Da bi se postigao cilj od nula poginulih potrebna su sigurnija vozila i infrastruktura, bolja uporaba zaštitne opreme, smanjenje brzine i bolja skrb nakon sudara.

Komisija najavljuje da će raditi na boljoj provedbi zakona kada su u pitanju prekogranični prometni prekršaji, na digitalizaciji vozačkih dozvola i traženju načina kako pomoći zemljama članicama koje imaju lošije rezultate u sigurnosti cestovnog prometa.

Prošle je godine na europskim cestama živote izgubilo 22.800 ljudi, skoro sedam tisuća manje nego 2010. godine, što je pad od 23 posto. Prošle godine u odnosu na prethodnu broj poginulih je pao za dva posto i s prosjekom od 51 poginulog na milijuna stanovnika, Europa je najsigurnije područje u svijetu u cestovnom prometu.

Procjenjuje se da na jednog poginulog dolazi pet osoba s teškim ozljedama s posljedicama za cijeli život. Prošle godine takvih ozljeda je bilo oko 120 tisuća.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.