POSTAVLJENA NOVA PRAVILA KOMUNIKACIJE
Stigla velika promjena: Utjerivači s dužnikom ne smiju kontaktirati više od jednom mjesečno
Nakon više od 15 godina nereguliranog poslovanja agencije za naplatu potraživanja napokon dobivaju regulatore, a dužnici adrese na koje se mogu žaliti smatraju li da su njihova prava povrijeđena, a da te adrese nisu – sud, piše u subotu Večernji list.
Nakon javne rasprave prošli je četvrtak Prijedlog zakona o načinu, uvjetima i postupku servisiranja i kupoprodaje potraživanja prošao Vladu i sad je u saborskoj proceduri.
Kakve će promjene donijeti dužnicima i koje crne točke još ostaju neriješene? Naravno, ako zanemarimo detalj da se ne rješava ništa u odnosima dužnika i agencija iz prošlosti: primjenjuje se samo na buduće odnose.
Jasna pravila komunikacije s dužnicima
U zakonu, koji je zapravo implementacija NPL direktive u hrvatsko zakonodavstvo, napokon su definirana jasna pravila komunikacije s dužnicima: dopušteno je komunicirati telefonom i pisanim putem, i to poštom, mailom, kratkim SMS porukama ili prethodno ugovorenim načinom komunikacije, isključivo radnim danom od osam do 20 sati.
Utjerivači dugova ne smiju kontaktirati dužnika više od jednom mjesečno po istom ugovoru, osim ako ga obavještavaju da pokreću prisilnu naplatu, odustaju od naplate, nude obročnu otplatu ili umanjenje duga, i to ako dužnik da izričiti pisani pristanak.
Foto: Pixabay
Ne smije ga se uznemiravati na radnom mjestu, niti kontaktirati njegova poslodavca ili ga posjećivati u njegovu domu bez izričitog pisanog pristanka. Najmanje 30 dana prije kupnje duga agencija je dužna poslati obavijest o ukupnom stanju i strukturi duga: glavnici, kamatama, naknadi i drugim troškovima te informaciju kako se iznosi mogu platiti, uz najavu namjere kupoprodaje.
Za nadzor ustupljenih kredita nadležna je Hrvatska narodna banka, za druga potraživanja Financijski inspektorat.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.