SLUČAJ GEOFOTO

Stečaj Sanaderu bliske tvrtke: Vlasnik bio bliski suradnik koji mu je posuđivao zrakoplov

Autor

av

Stečajni upravitelj Geofota d.o.o, tvrtke za fotogrametrijske poslove poduzetnika Zvonka Biljeckog i suradnika bivšeg premijera Ive Sanadera, izvijestio je da je početna cijena nekretnina tvrtke oko 330 tisuća eura te da je nadmetanje na dražbi zakazano od 17. do 31. listopada.

10.09.2024. u 11:02
Ispiši članak

Na dražbu ide oko 2500 četvornih metara zemljišta te tvrtke u Buzinu, a rok za uplatu jamčevine je 8. listopada. U izvješću se ističe i da je Trgovački sud u Zagrebu za 12. rujna zakazao ročište za utvrđivanje vrijednosti zrakoplova Geofota do kojeg se, prema izvješćima stečajnog upravitelja, nije moglo ući u posjed gotovo šest godina.

Stečaj Geofota d.o.o, tvrtke poduzetnika Zvonka Biljeckog i suradnika bivšeg premijera Ive Sanadera bio je otvoren u 2018. a utvrđeno je oko 38,8 milijuna kuna duga. 

U dosadašnjim izvješćima stečajnog upravitelja navodilo se da se tri zrakoplova ne mogu prodati jer nije moguće doći u njihov posjed , a u prošlogodišnjem izvješću navodilo se i da se ne mogu unovčiti jer "dosad nije postignut kontakt s vještakom koji bi ih mogao procijeniti".

FOTO: HINA/Denis Cerić

Zrakoplovi čine glavninu pokretnina

Prema dokumentima, glavni dio pokretnina propale tvrtke čine zrakoplovi Cessna 551 Citation II i dva Pipera PA 31 T1 koji su, kako se navodilo, uredno upisani u Glavnu knjigu hrvatskog registra civilnih zrakoplova sa znakom državne pripadnosti i registracijskim oznakama. 

Na ročištu zakazanom početkom rujna odlučivat će se o vrijednosti Cessne 551 Citation IISP. S druge strane, prema izvješću stečajnog upravitelja iz 2018. dva Pipera s kamerama i navigacijskim sustavima tada su bili u Saudijskoj Arabiji u letnom stanju, no za njih još tada morala platiti ležarina od oko 200 tisuća dolara.

"U odnosu na preuzimanje istih od strane eventualnih kupaca mora se napomenuti da je upitno jer je glavni razlog ostanka zrakoplova u Saudijskoj Arabiji nedovršetak poslova preuzetih od stečajnog dužnika, a što je sukladno poslovnoj praksi u Saudijskoj Arabiji neprihvatljivo. Procjena vrijednosti samih zrakoplova trenutno, sukladno navedenom, nije moguća", isticalo se još tada u izvješću. 

FOTO: HINA/Jung Sky

Avionima letio i Sanader

U prethodnom dopisima stečajnog upravitelja navodilo se i da je od Cessne u vlasništvu Geofota ostao samo trup jer je motor izvađen, a popravak je procijenjen kao neisplativ. Rasprodaja imovine Geofota uslijedila je nakon što je u lipnju 2018, bio otvoren stečaj nad tom tvrtkom s nepodmirenim obvezama koje su dotad iznosile čak 38,8 milijuna kuna, što je 22 milijuna kuna više od temeljnog kapitala.

Vlasnik Geofota Zvonko Biljecki u sudskom registru navodi se kao direktor, prokurist, član ili predsjednik uprave deset tvrtki među kojima su najpoznatije dobivale višemilijunske poslove od države.

Sanader ponovno staje pred sud: Nisu razriješeni svi detalji poznate afer

Biljecki je, prema pisanju medija, bio poznat i kao osoba bliska bivšem premijeru Ivi Sanaderu kojeg je angažirao kao savjetnika i njegove konzultantske usluge navodno plaćao više desetaka tisuća kuna mjesečno. Prema medijskim natpisima, avionima u Biljeckovom vlasništvu Sanader je svojevremeno letio u Milano, Rim i Beč.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.