otvorenje letova
Srbija na otvaranje novog terminala 'Franje Tuđmana' šalje 'Nikolu Teslu'
Novi putnički terminal zagrebačke Zračne luke "Franjo Tuđman" svečano je otvoren u utorak navečer u nazočnosti 500 uzvanika, među kojima su bili predsjednik Vlade Andrej Plenković i državni tajnik za vanjske poslove Francuske Republike Harlem Desir te mnogi partneri te zračne luke koja se za redoviti promet otvara 28. ožujka.
Na novi će se terminal točno u ponoć 28. ožujka prebaciti sve operacije sa starog terminala, a isti dan rano ujutro kreće i prvi redoviti let Croatia Airlinesa iz Zagreba u Dubrovnik.
Srbijanska nacionalna aviokompanija Air Serbia tom će prilikom na svoju redovitu jutarnju liniju Beograd – Zagreb – Beograd poslati najveći zrakoplov iz svoje flote – Airbus 330-200 koji ima kapacitet od 254 putnika. U Air Serbiji kažu da slijetanjem svoje perjanice na zagrebački aerodrom u utorak žele pridonijeti obilježavanju otvaranja novog terminala, piše Večernji list.
Air Serbia inače na liniji Beograd – Zagreb leti avionom ATR-72 koji ima kapacitet od 66 putnika.
Airbus 330-200, nazvan Nikola Tesla, širokotrupni je zrakoplov za interkontinentalne letove, a njime srbijanska aviokompanija na redovnoj liniji povezuje Beograd i New York.
Širokotrupni zrakoplovi nisu dosad bili česta pojava na Plesu, no od ove godine moći će se svakodnevno viđati.
Tako će primjerice jedna od najvećih svjetskih aviokompanija Emirates iz Ujedinjenih Arapskih Emirata od 1. lipnja uvodi redovitu dnevnu liniji Dubai – Zagreb na kojoj će letjeti Boeing 777-300 s kapacitetom od 366 putnika.
Novi putnički terminal Zračne luke "Franjo Tuđman" najveći je infrastrukturni projekt u Hrvatskoj u zadnjih deset godina u koji je uloženo oko 300 milijuna eura, a tri godine gradile su ga većinom domaće tvrtke, uključujući Kamgrad i Zagreb Montažu te Viadukt, koji je i član konzorcija koji stoji iza investicije, odnosno tvrtka Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ) koja je 30-godišnji koncesionar te zračne luke od 2013., krajem koje je i počela gradnja.

Novi terminal impresivno je zdanje površine 65 tisuća metara četvornih na četiri etaže sa specifičnim i prepoznatljivim valovitim krovom, a uz 30 šaltera za prijavu (chek-in) i devet prolaza za sigurnosni pregled putnika, osam mostova za zrakoplove i tri stajanke za manje zrakoplove, sortirnicu za prtljagu, mnoge ugostiteljske sadržaje i prodavaonice, više od tisuću parkirališnih mjesta, prostor za molitvu i njegu dojenčadi i sl., zagrebačka Zračna luka prvi put omogućuje izravni ulazak iz zgrade u zrakoplov.
Djelo je domaćih arhitekata Branka Kincla i Velimira Neidhardta te konstruktora Jure Radića, a projektiran je za pet milijuna putnika u prvoj fazi, s mogućnošću povećanja njihova broja do osam milijuna. U zgradu je ugrađeno 35 tisuća prostornih metara betona, još 40 tisuća u vanjske radove, pet tisuća tona armature te čelična konstrukcija teška dvije tisuće tona, a ima i najmoderniju tehnologiju za praćenje, kontrolu i nadzor prometa te pet tisuća rasvjetnih tijela koja usmjeravaju putnike i tako tu luku čine jednom od najatraktivnijih i najmodernijih u regiji.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.