PA JE LI TO MOGUĆE?
Šokova iz hrvatskih trgovačkih lanaca ne nedostaje: Ovaj put zaraza dolazi iz hladnjaka
"U supermarketu Spar u Dugavama (kod bolnice Akromion) u Zagrebu prilikom obavljanja kupnje naši tajni kupci zatekli su na odjelu voća i povrća brojne proizvode upitne kvalitete", započeli su svoju objavu na Facebook stranici Halo, inspektore.
"Na žalost, to nije bio jedini problem koji je bio svima vidljiv, koliko ono što je bilo u rashladnim vitrinama gdje se drže različiti proizvodi od sladoleda do smrznutog voća i povrća, pizze, ribe itd. Situacija je bila zaista za sve pomalo šokantna: debeli sloj leda okovao je sladolede, s gornjih polica punih plijesni vise ledene sige, voće i povrće okovano je u debelom ledu bez mogućnosti uzimanja komadne robe, u vodilicama za vodu u rashladnom sustavu plijesan koja se počinje širiti po cijelom prostoru itd.
"Nismo željeli sami komentirati uzroke i posljedice u tim Sparovim vitrinama, pa smo zamolili za mišljenje stručnjaka za sigurnost i kvalitetu hrane. Evo što nam je rekao: 'Evidentno je u pitanju neodržavanje rashladnog sustava koje bitno utječe i na konačni smrznuti proizvod. Takvi proizvodi koji su blizu ulaza toplijeg zraka i vlage, malo odmrzavani pa smrzavani, gube konzistenciju i pretvaraju se konačnim odmrzavanjem i kuhanjem u - kašu.'"
"'Sladoledi gube zrak i postaju komad leda koji se ne da jesti, a kad se malo odmrznu postaju samo mljackava masa. I to zato više nisu proizvodi za prodaju potrošačima.' Osim toga svaki takav rashladni sustav bi trebao imati 'data logger' (mjerni instrument – op.a.) koji bi stalno bilježio promjene temperature i reagirao zvučnim signalom ako temperatura padne ispod zadane vrijednosti."Ovdje to očito nije slučaj.
Koje je pojašnjenje
"'Plijesni u tim vitrinama su stvarni indikatori da je do tog pogoršanja i došlo te da se u zamrzivaču ne postiže očekivani minus. Sve u svemu 'peace of cake' za inspektore ako izađu. Ovo sve ukazuje na ne poštivanje higijenskih i tehničkih mjera u prodajnom prostoru, ali i očiti nedostatak educiranog osoblja koje bi trebalo provoditi mjere propisane sustavom samonadzora'", komentira Marijan Katalenić, stručnjak za kvalitetu i sigurnost hrane.
"Kako bi još malo pojasnili o čemu se govori u njegovoj zadnjoj rečenici citirat ćemo dio teksta iz naše jučerašnje objave gdje smo podsjetili trgovce da su svojevremeno i sami sudjelovali u kreiranju prvog hrvatskog službenog 'HACCP vodiča dobre higijenske prakse za trgovinu u poslovanju s hranom' s naznakom na 'Praktičnu provedbu HACCP sustava za trgovinu."
FOTO: Facebook/Halo, inspektore
Sve je prijavljeno
"'Prema Zakonu o hrani, subjekti u poslovanju s hranom koji proizvode ili distribuiraju hranu krajnjem korisniku obvezni su od 1. siječnja 2009. godine uspostaviti i održavati sustav sigurnosti hrane temeljen na načelima HACCP-a. Zakonodavni je okvir postavio ciljeve koje subjekti u poslovanju s hranom moraju ostvariti sustavom samonadzora, a načini ostvarivanja tih ciljeva ovise o procjeni rizika za njihovu djelatnost".
"Očito je u slučaju Spara 'samonadzor' upitan, a procjena rizika za djelatnost i odgovornost u poslovanju s hranom u trgovinama je loša. Jer da nije tako ne bi svako malo imali i slučajeve pljesnjive hrane koju uredno, bez imalo grižnje savjesti prodaju na hrvatskom tržištu, a mi uredno sve objavljujemo kao upozorenje potrošačima, posljedično i upravama trgovina. Cijeli je slučaj prijavljen Državnom inspektoratu", stoji u objavi.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.