PA JE LI TO MOGUĆE?

Šokova iz hrvatskih trgovačkih lanaca ne nedostaje: Ovaj put zaraza dolazi iz hladnjaka

Autor

is

"U supermarketu Spar u Dugavama (kod bolnice Akromion) u Zagrebu prilikom obavljanja kupnje naši tajni kupci zatekli su na odjelu voća i povrća brojne proizvode upitne kvalitete", započeli su svoju objavu na Facebook stranici Halo, inspektore. 

05.06.2024. u 16:52
Ispiši članak

"Na žalost, to nije bio jedini problem koji je bio svima vidljiv, koliko ono što je bilo u rashladnim vitrinama gdje se drže različiti proizvodi od sladoleda do smrznutog voća i povrća, pizze, ribe itd. Situacija je bila zaista za sve pomalo šokantna: debeli sloj leda okovao je sladolede, s gornjih polica punih plijesni vise ledene sige, voće i povrće okovano je u debelom ledu bez mogućnosti uzimanja komadne robe, u vodilicama za vodu u rashladnom sustavu plijesan koja se počinje širiti po cijelom prostoru itd.

"Nismo željeli sami komentirati uzroke i posljedice u tim Sparovim vitrinama, pa smo zamolili za mišljenje stručnjaka za sigurnost i kvalitetu hrane. Evo što nam je rekao: 'Evidentno je u pitanju neodržavanje rashladnog sustava koje bitno utječe i na konačni smrznuti proizvod. Takvi proizvodi koji su blizu ulaza toplijeg zraka i vlage, malo odmrzavani pa smrzavani, gube konzistenciju i pretvaraju se konačnim odmrzavanjem i kuhanjem u - kašu.'"

"'Sladoledi gube zrak i postaju komad leda koji se ne da jesti, a kad se malo odmrznu postaju samo mljackava masa. I to zato više nisu proizvodi za prodaju potrošačima.' Osim toga svaki takav rashladni sustav bi trebao imati 'data logger' (mjerni instrument – op.a.) koji bi stalno bilježio promjene temperature i reagirao zvučnim signalom ako temperatura padne ispod zadane vrijednosti."Ovdje to očito nije slučaj.

 

Koje je pojašnjenje

"'Plijesni u tim vitrinama su stvarni indikatori da je do tog pogoršanja i došlo te da se u zamrzivaču ne postiže očekivani minus. Sve u svemu 'peace of cake' za inspektore ako izađu. Ovo sve ukazuje na ne poštivanje higijenskih i tehničkih mjera u prodajnom prostoru, ali i očiti nedostatak educiranog osoblja koje bi trebalo provoditi mjere propisane sustavom samonadzora'", komentira Marijan Katalenić, stručnjak za kvalitetu i sigurnost hrane.

"Kako bi još malo pojasnili o čemu se govori u njegovoj zadnjoj rečenici citirat ćemo dio teksta iz naše jučerašnje objave gdje smo podsjetili trgovce da su svojevremeno i sami sudjelovali u kreiranju prvog hrvatskog službenog 'HACCP vodiča dobre higijenske prakse za trgovinu u poslovanju s hranom' s naznakom na 'Praktičnu provedbu HACCP sustava za trgovinu."

FOTO: Facebook/Halo, inspektore

Sve je prijavljeno

"'Prema Zakonu o hrani, subjekti u poslovanju s hranom koji proizvode ili distribuiraju hranu krajnjem korisniku obvezni su od 1. siječnja 2009. godine uspostaviti i održavati sustav sigurnosti hrane temeljen na načelima HACCP-a. Zakonodavni je okvir postavio ciljeve koje subjekti u poslovanju s hranom moraju ostvariti sustavom samonadzora, a načini ostvarivanja tih ciljeva ovise o procjeni rizika za njihovu djelatnost".

Nova neugodna vijest s polica hrvatskih trgovina: 'Ovakav krumpir se ne bi trebao nuditi potrošačima'

"Očito je u slučaju Spara 'samonadzor' upitan, a procjena rizika za djelatnost i odgovornost u poslovanju s hranom u trgovinama je loša. Jer da nije tako ne bi svako malo imali i slučajeve pljesnjive hrane koju uredno, bez imalo grižnje savjesti prodaju na hrvatskom tržištu, a mi uredno sve objavljujemo kao upozorenje potrošačima, posljedično i upravama trgovina. Cijeli je slučaj prijavljen Državnom inspektoratu", stoji u objavi.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.