34. DAN ŠTRAJKA, UČENICI IZGUBILI 14 DANA NASTAVE

Sindikati: Rezultati referenduma stižu u petak, štrajk se nastavlja

Autor

lub/h

Sindikati obrazovanja najavili su u četvrtak da će rezultate izjašnjavanja članstva o Vladinoj ponudi objaviti u petak na konferenciji za novinare u 11 sati, a dotle se nastavlja štrajk u osnovnim i srednjim školama.

28.11.2019. u 13:16
Ispiši članak

Sindikat hrvatskih učitelja i Nezavisni sindikat srednjih škola Hrvatske u priopćenju kažu da će se izjašnjavanje o Vladinoj ponudi protegnuti i na petak, te da nisu dostupni za medijske upite s obzirom na prebrojavanje glasova i konzultacije sa članovima na terenu.

Štrajk se nastavlja i u petak

Naglašavaju da se štrajk u osnovnim i srednjoškolskim ustanovama nastavlja i u petak, 29. studenog.

Štrajkaju i fakulteti i njihovo stručno osoblje. Filozofski fakultet u Zagrebu jedini je objavio kako će štrajkati sve do ispunjenja zahtjeva, dok ostali štrajkaju prema dogovoru sa Sindikatom znanosti i visokog obrazovanja

Izjašnjavanje na fakultetima i znanstvenim ustanovama trajat će danas do 16 sati, najavio je član Velikog vijeća Sindikata znanosti i visokog obrazovanja Igor Radeka, koji vjeruje da će rezultati biti poznati večeras do 19 sati.

Sindikati obrazovanja štrajkaju već 34. dan, a učenici su dosad izgubili 14 dana nastave, to jest već treći nastavni tjedan.

Vlada je nakon maratonskih pregovora ponudila obrazovnim sindikatima povećanje plaća u 2020. za ukupno 10,4 posto, ali nije prihvatila njihov zahtjev za povećanjem koeficijenata složenosti poslova za 6,11 posto. 

Premijer Andrej Plenković ustvrdio je nakon sastanka, koji je trajao gotovo osam sati, kako su "ostvarili kvalitetan kompromis", a kasnije je tumačio kako je paket koji je ponuđen sindikatima "zaista cjelovit, dobro smišljen i konzistentan".

Na pitanje zašto ne pristaje na povećanje koeficijenata nego nudi povećanje plaća kroz rast osnovice i dodatke, odgovorio je kako Vlada ne može udovoljiti svim zahtjevima jer mora gledati širu sliku, a prosvjetari nisu jedini nezadovoljni svojim koeficijentima.

Sindikalni čelnici istaknuli su da Vladina ponuda nije ono što su tražili, ali ne žele sami odlučiti o tome već će konačnu odluku donijeti učitelji i nastavnici na sindikalnom referendumu.

Učitelji na društvenim mrežama odbijanju Vladinu ponudu

Dok je trajalo izjašnjavanje u školama, Sindikat hrvatskih učitelja na svojem je Facebooku objavio niz fotografija učitelja i nastavnika koji diljem zemlje, na različite načine, odbijaju Vladinu ponudu.

Ministar financija Zdravko Marić izjavio je u srijedu da ostali sindikati javnih službi neće moći potpisati dodatak Temeljnom kolektivnom ugovoru (TKU), po kojem će osnovica u idućoj godini rasti po modelu 2+2+2 posto, ako obrazovni sindikati ne prihvate Vladinu ponudu.

"Od 11 sindikata, njih sedam je za ovaj TKU, ostala četiri imaju u ukupnoj glasačkoj snazi preko 50 posto. Drugim riječima, bez obzira na to što je nominalno više sindikata za TKU i povećanje osnovice, imamo situaciju da nemamo izlaza", rekao je Marić.

Tu Marićevu izjavu je Sindikat znanosti i visokog obrazovanja odbacio kao "nedopustivu manipulaciju činjenicama u kritičnom trenutku donošenja važne odluke", to jest sindikalnog referenduma.

 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.