U MREŽI PRVOG
Serdarušić: Raste prodaja televizora, ali bit će teško razlučiti je li to zbog Svjetskog prvenstva ili zbog Adventa
U nedjelju je u Katru počelo Svjetsko nogometno prvenstvo. Kako ono utječe na potrošnju te može li od eventualnog uspjeha reprezentacije profitirati BDP o tome su u HRT-ovoj emisiji govorili Davor Lulić, urednik sportske redakcije Hrvatskog radija, doc.dr.sc. Erik Brezovec, Odsjek za sociologiju Fakulteta hrvatskih studija i Hrvoje Serdarušić, financijski analitičar.
Lulić naglašava kako je Svjetsko prvenstvo u Kataru nešto novo i veliko. Kako kaže, za zalogaj koji su oni prihvatili potrošeno je mnogo novaca, ali za takve stvari treba nešto više što Katar za sada nema.
"U nedjelju je odigrana prva utakmica i bila je velika gužva po gradu. Kada krene po nekoliko utakmica dnevno, gužve će biti još veće", rekao je.
Dodaje kako ima navijača iz Hrvatske, ali kako ih nema u velikom broju kako smo navikli. Ima ih oko tisuću do tisuću petsto na svakoj utakmici.
"U Dohi ima mnogo simpatizera naše reprezentacije, a to su uglavnom Indijci čiji je izbornik naš Igor Štimac", govori.
Rekao je kako na samom projektu u Dohi, uključujući Hrvatski radio i Hrvatsku televiziju, radi 24 djelatnika, a u Zagrebu puno ljudi sudjeluje na projektu.
Nogomet postao stvar za privilegirane
Hrvatska reprezentacija igra u srijedu i u to vrijeme neće biti rasprave u Hrvatskom saboru, a i učenici će moći gledati utakmice no morat će nadoknaditi školske sate.
Brezovec je naglasio kako izostajanje s rasprava u Saboru pokazuje da je nogomet postao stvar za privilegirane. Postoji visoka razina klasne neuravnoteženosti.
"Lako je zastupnicima reći mi u ovom trenutku nećemo imati rasprave, a običnom čovjeku koji ima osmosatno radno vrijeme teško je doći šefu i reći mu da on ne želi raditi jer ide gledati utakmicu. To je nedopustivo", govori.
Nema značajnijeg efekta na ekonomiju
Serdarušić je rekao kako, očekivano, raste prodaja televizora, ali da će teško biti razlučiti je li to zbog Svjetskog prvenstva ili zbog nadolazećeg Adventa.
"No to neće davati značajniji efekt za ekonomiju. To se zove 'feel good' efekt", rekao je u HRT-ovoj emisiji.
Na pitanje tko će najviše profitirati od ovog prvenstva, odgovorio je kako je to FIFA. Kako kaže, poznato je da zemlja organizator nema velike koristi.
"S obzirom na količinu ulaganja, potrebno je nekoliko godina da bi se došlo do razine ulaganja", istaknuo je.
Interakcijski ritual
Brezovec govori kako je Svjetsko nogometno prvenstvo interakcijski ritual.
"Sve rezultira društvenom solidarnošću i visokim razinama emocionalne energije. Ljudima je potrebna takva vrsta društvene solidarnosti u odsustvu bilo koje druge društvene solidarnosti koja bi trebala postojati u suvremenom društvu, a ne postoji", rekao je.
Naglašava kako nećemo zaboraviti na sve svoje probleme, ali ćemo ići prema pozitivnim emocijama, jer nam je to potrebno. Potreban nam je odmak od stvarnosti.
"Čim je nogomet manje sporedna stvar, postaje problematično za nogomet. Tko god voli nogomet, ne može voljeti situaciju u kojoj se nogomet danas nalazi", naglasio je.
Na pitanje koji su financijski učinci promocije Katra, Serdarušić je rekao kako su jedno sportska prava, ulaznice, infrastruktura i učinak nakon prvenstva, ali je teško vidjeti učinke.
"Takvi su efekti izostali u značajnom smislu i u Brazilu i u Rusiji, a Katar je puno manja zemlja. Ne vjerujem da će ovo prvenstvo Katru donijeti značajne dobitke. To je više jako skupo plaćena reklama za promociju zemlje", dodaje.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.