'NE VIDIM U ČEMU JE PROBLEM'
Selak o padu MIG-a: Jamčim svojim imenom, iskustvom i inženjerskim zvanjem...
Ivan Selak, cijenjeni inženjer ratnog zrakoplovstva te vojni pilot Hrvatske vojske s velikim iskustvom iz Domovinskog rata, komentirao je nesreću kod Slatine gdje je u utorak poslijepodne pao MIG s dvojicom pilota koja su se uspješno katapultirala i time si spasila život.
"O razlogu nesreće mogu samo pretpostavljati, a iskustvo mi s velikom sigurnošću sugerira da je ovdje došlo do tehničkog kvara te su piloti ispravno donijeli odluku da se katapultiraju iz MIG-a i time spase vlastite živote", odgovorio je Selak za Večernji list o mogućim uzrocima pada.
Detaljno je opisao napuštanje zrakoplova u padu od strane pilota.
"Treba znati da njihova odluka o katapultiranju ne može biti individualna. Onog trenutka kad jedan pilot povuče ručicu za napuštanje zrakoplova, obojica se katapultiraju automatizmom. Dakle, uopće sada nije bitno tko je sjedio u prednjoj, a tko u stražnjoj kabini. Očito je došlo do procjene da se to treba napraviti jer MIG ne bi mogao biti sigurno prizemljen.
Što se pak tiče njihovog zdravstvenog stanja vjerujem da će obojica biti dobro, eventualno s lakšim tjelesnim ozljedama ili ogrebotinama budući da sustav katapultiranja o kojem sam pričao funkcionira vrlo pouzdano i temelji se na izrazito sigurnim postavkama. Dakle, službe su vidjele vrijeme aktivacije katapulta i na tom teritoriju tražile pilote. Riječ je o šumovitom terenu i u najgoroj varijanti jedan od drugoga bili su udaljeni nekoliko stotina metara. U svakom slučaju nema mjesta panici", rekao je.
Objasnio je da su nesreće s MIG-ovima u Hrvatskoj i svijetu rijetke.
"MIG-ovima upravljalju obučeni profesionalci i tu se radi o sofisticirnoj tehnologiji i načinima upravljanja. Najteža nesreća dogodila se na našim prostorima prije nekoliko desetljeća kad su se dva MIG-a sudarila u zraku pa su i tada oba pilota aktivirali sustav za katapultiranje. Raznih nesreća bilo je i u Domovinskom ratu, ali to su posve drugačije, ratne okolnosti koje nisu usporedivi s nesrećema u mirnodopskim uvjetima", opisao je.
Je li MIG koji je pao uopće bio ispravan za ulijetanje, upitan je Selak.
"Naravno da jest. To jamčim svojim imenom, iskustvom i inženjerskim zvanjem. Nitko nikada, ali nitko nikada ni u jednoj zemlji neće aktivirati ratni zrakoplov bez provedenog servisa i činjenice da je sve ispravno i funkcionalno. Ovdje je riječ o greški motora koja se pilotima na tabli aktivirala, oni su slijedili pravila i napustili zrakoplov van naseljenog mjesta. Odradili su to udžbenički. Mi sada možemo ustvrditi da je naša flota MIG-ova generalno stara, ali ovaj MIG je sigurno bio ispravan prije polijetanja", tvrdi.
Upitan je može li se ovdje govoriti o odgovornosti ministra Marija Banožića.
"Apsolutno ne bi trebalo. MIG je poletio ispravan, motor se pokvario, piloti su se spasili. Ne vidim u čemu je problem. Više detalja svakako će nam dati takozvana 'crna kutija' koja prati sve parametre rada zrakoplova, rad motora, kompresora, lopatica i druge opreme", rekao je.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.