'RAFALE JE NAJBOLJI NA SVIJETU U SVOJOJ GENERACIJI'

Selak o avionima: Ne isplati se kupiti Mercedes ML, a pitanje je imate li za gorivo i hoćete li biti gladni

Autor

js

Umirovljeni vojni pilot Ivan Selak komentirao je mogućnost da Hrvatsku kupi francuske zrakoplove Rafale.

21.05.2021. u 07:50
Ispiši članak

"Odluka, koliko sam ja shvatio, nije službena. Dim još nije izišao iz kapele van. O Rafaleu možemo razgovarati. Nedvojbene su mi dvije stvari, da nam treba borbeno zrakoplovstvo, da je Rafale, kao i F16, apsolutno vrhunski avion", rekao je Selak za RTL.

Nije li naša vojska do sada u opremanju bila amerikocentrična? 

"Ne bih rekao amerikocentrična. Mislim da je NATO centrična. Saveznici smo u NATO-u i s Francuzima. Nije ogromna razlika između francuskog, švedskog niti francuskog proizvoda. Mi smo NATO centrična zemlja i cilj nam je imati NATO zrakoplove".

Bi li hrvatsko nebo bilo sigurnije uz Krstičevićeve izraelske ili je to sve slično?

"Ja sam presretan što nismo uzeli avione koji u bili potpuno iskorišteni od strane Izraela, ako je odluka o nabavi francuskih aviona, ima niz pitanja i dvojbi za koje se ja nadam da su dobro prezentirani i premijeru i predsjedniku države", odgovorio je pilot. 

Koja su to pitanja i dvojbe?

"Za mene je prva dvojba da li je dobro prezentirano koje su to naše stvarne mogućnosti i koje su naše potrebe. Koliko vidim, najveća dvojba je bila tko će odriješiti kesu i ima li u kesi dovoljno novaca. Ako je Marić odlučio da ima, onda ćemo kupiti ili smo kupili Rafale. No treba razgovarati o našim mogućnostima i stvarnom stanju. Jesu li naše mogućnosti iskreno prezentirane? Koliko je broj pilota, zrakoplovnih tehničara, inženjera i ljudi visoke struke i kakva nam je infrastruktura... Uopće nije upitno jesu li to ili nisu dobri avioni. Rafale je praktično najbolji avion na svijetu 4. ++ generacije. Dvojbeno je da li si mi to u ovom trenutku možemo priuštiti. Ja sam predlagao drugi način, ako stručna ekipa smatra da nam odgovaraju svi modaliteti koje nam daju Francuzi i da smo mi to spremni prihvatiti, onda u uredu. Međutim, ja u to nisam siguran zbog naših trenutnih mogućnosti. Imamo jako malo pilota. Pilote starije od 30 godina nema smisla slati na preobuku. Kad krenu ozbiljno letjeti imat će preko 40. Mora se i uspostaviti sustav u ratnom zrakoplovstvu. 30 godina smo imali MIG druge generacije, koristili smo ga sa  30 posto njegovih stvarnih mogućnosti. Sada kupujemo iz četvrte generacije, koliko ćemo mogućnosti koristiti? Ne isplati se kupiti Mercedes ML, koji će služiti za do dućana i nazad, a pitanje je imate li za gorivo i hoćete li biti gladni". 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.