'U NAŠEM ZRAČNOM PROSTORU BORAVILA JE OSAM ILI DEVET MINUTA'

Selak: Apsolutno je došlo do propusta da letjelica u doba sukoba padne na glavni grad jedne države

Autor

kkž

Umirovljeni vojni pilot, Ivan Selak, komentirao je za N1 pad bespilotne letjelice u Zagrebu.

11.03.2022. u 11:15
Ispiši članak

"Po svemu sudeći radi se o letjelici ruske proizvodnje, Tupoljev-141 Striži ili Vitez, koja je napravljena osamdesetih godina prošlog stoljeća. To nije borbena letjelica u smislu da nosi naoružanje, nego je to izviđačko-špijunska letjelica", rekao je Selak.

"Apsolutno je došlo do propusta da ta letjelica u doba sukoba u Europi prođe jedno skoro 1000 kilometara i, eto, padne na naseljeno područje na glavni grad jedne države. Inače, što se tiče same letjelice, to baš i nije tako mala letjelica, ta letjelica je dužine kao što su dugački borbeni zrakoplovi. MiG, Rafale ili F-16 je tih dužina, a široka je oko četiri metra i prilično je brza. Ima turbo jet engine, a koristi booster raketni motor koji je lansira s kamiona i njena brzina je poprilična, to je brzina kao i mlaznog aviona kada leti, 800, 900 do 1000 kilometara. Dolet je oko 1000 kilometara. To je upravo udaljenost, preletjela je rumunjski pa mađarski pa naš prostor. Ovdje je pala", rekao je Selak.

Istaknuo je da je letjelica pala zato što je ostala bez goriva. "Ustvari, ostala je možda koja litra goriva, koju motor ne može isisati iz rezervoara, a da je ostala bez goriva vidljivo je i po tome da prilikom pada nije došlo dalje do požara. Da je imala više goriva, garant bi na zemlji još gorilo", rekao je naš umirovljeni pilot.

Na pitanje tko koristi takve letjelice, Selak je rekao da je Rusi ne koriste. "Prestali su je koristiti i Ukrajinci, međutim, Ukrajinci su, čini mi se 2014., praktično osposobili nekoliko tih letjelica i osposobili su nekoliko letjelica sličnih njima, koje su puno manjeg dometa. Čini mi se da je jedna srušena, da su je srušili ovi ruski separatisti, da je pala u Donbasu, ali to je manja letjelica, kraćeg dometa. Ovo je ipak veća letjelica i siguran sam da je koriste Ukrajinci, Rusi ne, jer imaju suvremenije, bolje, sofisticiranije i bolje opremljene letjelice koje imaju puno manji radarski odraz", rekao je Selak.

"Zapanjen sam da Mađari nisu uočili letjelicu"

Govoreći o radarskom odrazu, Selak je rekao da je letjelica u hrvatskom zračnom prostoru boravila osam ili devet minuta. "S obzirom da je letjela na 1300 metara, to nije mala visina, ne spada u red malih visina, trebala je biti praćena i može se vidjeti. Njen radarski odraz nije malen, bez obzira kako letjela. Zapanjen sam da je Mađari, u čijem je zračnom prostoru provela više vremena, nisu uočili. To nije propust ni Mađara ni Rumunja, a ni naš. Ne može netko tko radi na osmatračkom radaru na Sljemenu nazvati dežurni dvojac ili protuzračnu obranu i dignuti uzbunu, zna se kako ta procedura ide", rekao je Selak.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.