SINDIKAT HRVATSKIH UČITELJA

Sanja Šprem: Po učiteljima se udara, a o nama ovisi uspjeh reforme obrazovanja

Autor

iz/Maja Šubarić Mahmuljin

"Samo zadovoljan učitelj ključ je uspjeha provedbe reforme obrazovanja, a danas imamo sve više demotiviranih učitelja", rekla je predsjednica Sindikata hrvatskih učitelja Sanja Šprem u intervjuu za portal Generacija.hr.

17.04.2019. u 12:01
Ispiši članak

Nakon što su na okruglom stolu "Dva školska sata za Školu za život" predstavili rezultate istraživanja u osnovnim školama po kojima je većina učitelja iskazala 'umjereno nezadovoljstvo' eksperimentalnim programom "Škole za život", za razliku od rezultata koje je dobilo Ministarstvo znanosti, ministrica Divjak javno je uputila kritiku Sindikatu i učitelje optužila da 'koče reformu'.

Generacija.hr pitala je Sanju Šprem zašto su odlučili istražiti zadovoljstvo učitelja 'Školom za život', koji su glavni problemi ovog eksperimentalnog programa, što zamjera resornom Ministarstvu, zašto ima sve više nasilja u školama i s kojim se sve predrasudama susreću učitelji danas.

Koji su po Vama glavni problemi eksperimentalnog programa 'Škola za život' koji kreće na jesen? Smatrate li da je sve spremno za provedbu?

"Smatram da postoji niz problema koje će uskoro, nadam se, osvijestiti i resorno Ministarstvo. Prvi korak da reforma bude uspješna nije učinjen, a trebao je biti osiguran prije same provedbe i ovog eksperimentalnog programa. Trebalo je aktivno raditi na poboljšanju položaja učitelja i povećanju njihovog zadovoljstva. Umjesto toga, sada imamo sve više i više demotiviranih učitelja od kojih se očekuje aktivno provođenje reforme."

"Naglašavam, samo zadovoljan učitelj ključ je uspjeha provedbe reforme obrazovanja. Ukazivanje na ovu problematiku ne smije se promatrati kroz prizmu da učitelji ili Sindikat ne žele promjene u sustavu obrazovanja. Kao Sindikat prvi smo potencirali inicijativu "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska!" i krenuli s nevladinim udrugama i sindikatima u borbu za bolje obrazovanje."

Kako to da ste se odlučili istražiti zadovoljstvo učitelja provedbom programa ‘Škola za život’?

"Sindikat hrvatskih učitelja krenuo je u istraživanje upravo radi zabrinutosti izostankom mjera predviđenih Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije usmjerenih na profesionalizaciju učiteljskog zanimanja i poboljšanje općeg materijalnog statusa učitelja. Kao dio projekta „Jačanje bipartitnog socijalnog dijaloga u sektoru osnovnog obrazovanja“ Sindikat je u suradnji s Institutom za društvene znanosti Ivo Pilar proveo istraživanje čija je svrha stjecanje uvida u kvalitetu radnih uvjeta i odnosa u sektoru osnovnog obrazovanja."

"Sudjelovalo je ukupno 6494 zaposlenika osnovnih škola te je time ovo prvo i najsveobuhvatnije istraživanje provedeno u Hrvatskoj. Jedna od aktualnih tema obuhvaćenih ovim istraživanjem bila je vezana uz sudjelovanje učitelja u eksperimentalnom programu „Škola za život“ te zadovoljstvo različitim aspektima eksperimentalne provedbe."

Istraživanje je pokazalo da su učitelji umjereno nezadovoljni 'Školom za život'. Jeste li iznenađeni ovakvim rezultatima?

"S obzirom na svakodnevnu komunikaciju s članovima Sindikata, ne mogu reći da su me rezultati iznenadili. Bolje bi bilo reći da su rezultati samo potvrdili da postoji umjereno nezadovoljstvo učitelja provedbom eksperimentalnog programa. Stoga ne čudi niti činjenica da su procjene zadovoljstva različitim aspektima provedbe eksperimentalnog programa ispod središnje vrijednosti -3. Ocjene se kreću od 2,23 do 2,89. To nikako nije ni približno četvorki s kojom se pohvalila ministrica Divjak."

Ostatak intervjua možete pročitati na Generacija.hr.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.