OD IDEJE DO REALIZACIJE

VIDEO Sanader je radove na Pelješkom mostu otvarao dva puta, a pokušavale su ga sagraditi čak tri vlade...

Autor

ts

Nakon 20 godina iščekivanja, podizanjem posljednjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije, Pelješki most je u četvrtak potpuno spojen i proteže se od Komarne na kopnenoj strani, do Brijeste na Pelješcu.

29.07.2021. u 07:34
Ispiši članak

Most o kojemu se pričalo zadnjih 20 godina projektirali su Slavonci, izgradili Kinezi, a platili Nijemci. No tko ga je zapravo prvi zamislio, a tko projektirao, javlja RTL.

"Evo vidiš ja sam se već sada naježio, ovo nam je super stvar, znaš. Bit će večeras i suza i smijeha i plača, ovo je divota. Jeli se jedva čekao? Ovo je strašna stvar, mi moramo u Dubrovnik u bolnicu i po papire", kazao je Neno Vučković iz Stona.

Za njega, kao i njegove sugrađanje značaj mosta je velik.

"Značit će mnogo jer smo mi ovdje bili građani drugog reda. I svaki odlazak bilo gdje u Hrvatsku osim u Dubrovnik mi idemo preko dvije granice, ljeti su to ogromne gužve", dodao je Lukša Jozić.

Most je platila Europa, a izgradili su ga Kinezi. Radi se o jednom od najvećih mostova izgrađenih u 21. stoljeću.

Sanader je radove otvarao dva puta

"Trebao je biti gotov 2012. Gradila ga je Sanaderova, Milanovićeva i Plenkovićeva vlada. Sanader je radove otvarao dva puta. 2005. pa dvije godine kasnije", kazala je Gordana Ivoš s Građevinskog fakulteta u Zagrebu.

Tijekom svih tih godina izmijenilo se osam Vlada. "Potpuno smo u pravu kad kažemo da će se taj most graditi. Da će to početi vrlo brzo i da će procedura biti dovedena do kraja u zadnjem kvartalu ove godine", rekao je Milanović u srpnju 2015.

Sedam godina kasnije zbog visoke cijene raskida ugovor s izvođačima. Propalo je 209 milijuna kuna. Bilo je tu prijedloga autoceste kroz BiH, pa i priča o podvodnomo tunelu.

Most je prvi predložio 1997. u predizbornoj kampanju SDP-ov dubrovačko-neretvanski župan Ivan Šprlje. No, Luka Bebić tvrdi kako je on idejni začetnik Pelješkog mosta.

Otvaranje za promet - 2022.

Glavni i odgovorni projektant Pelješkog mosta je Marjan Pipenbaher.

Most je izgradio kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation. Kinezi su posao dobili na natječaju 2018. godine, ponudivši 2,081 milijarde kuna bez PDV-a, s rokom dovršetka radova od 36 mjeseci.

Gradnja je službeno počela 31. srpnja 2018. godine, kada je izvođač uveden u radove.

Očekuje se da će most zajedno s pristupnim cestama biti otvoren za promet u lipnju 2022. godine, prije početka glavne turističke sezone.

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.