U SKLADU SA ZAKONODAVSTVOM EU

Sabor o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka

Autor

lb/h

U Hrvatskom saboru raspravljen je u srijedu Prijedlog izmjena Zakona o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka kojim će se osigurati da sve luke iz obuhvata Zakona moraju imati izrađene procjene sigurnosne zaštite i usklađuje nacionalno sa zakonodavstvom Europske unije.

27.01.2021. u 22:58
Ispiši članak

Zakonski prijedlogom predloženo je brisanje propisane iznimke od pravila da svaka luka odnosno lučko operativno područje na koje se primjenjuje da mora imati procjenu sigurnosne zaštite luke. I to tako da ministarstvo nadležno za pomorstvo, na zahtjev lučke uprave ili ovlaštenika koncesije luke posebne namjene, može izuzeti od izrade procjene sigurnosne zaštite, one luke koje godišnje imaju manje od 12 ticanja brodova.

 Ovim se Zakonom, pravne sigurnosti radi, dodatno nomotehnički uređuju i odredbe Zakona te odredbe kojima je definiran sastav Povjerenstva Ministarstva tako da se precizno utvrđuje njegov sastav ovisno o poslovima koje obavlja u danom trenutku.

Napominje se i kako članovima istoga Povjerenstva ne pripada pravo na naknadu za rad u Povjerenstvu pa za provedbu ovoga Zakona nije potrebno osigurati ni dodatna financijska sredstva u držanom proračunu.

Donošenjem ovoga Zakona, Republika Hrvatska će se u potpunosti uskladiti s europskim zakonodavstvom iz područja sigurnosne zaštite brodova i luka, stoji u obrazloženju.

Zakon o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka primjenjuje se na hrvatske luke u koje pristaju brodovi u međunarodnoj plovidbi. U skladu sa Zakonom, lučka uprava odnosno ovlaštenik koncesije luke posebne namjene odgovoran je za sigurnosnu zaštitu takve luke, što se prije svega odnosi na obvezu izrade procjene i plana sigurnosne zaštite luke odnosno lučkog operativnog područja te na primjenu mjera utvrđenih planom sigurnosne zaštite. Izradu procjena i planova sigurnosne zaštite luka obavljaju priznate organizacije za sigurnosnu zaštitu luka.

Branko Bačić (Klub HDZ-a) najavio je potporu zakonskom prijedlogu rekavši kako je Hrvatska jedna od rijetkih zemalja koja ima sve pomorske atribute. Podsjetio je na hrvatski registar brodova dodavši kako je hrvatska brodogradnja, unatoč teškoćama, sposobna je izgraditi najzahtjevnije brodove.

Dalija Orešković (Klub Centar i Glas) rekla je da se zakon donosi samo zato što Europska komisija traži da nema iznimke i da vrijede ista pravila za sve. Ustvrdila je kako su lučke uprave politički plijen i služe za zbrinjavanje stranačkih kadrova te da ih treba staviti pod nadzor Povjerenstva za odlučivanje o sukobu interesa. 

Miro Bulj (Most) upitao je imamo li mogućnosti reagiranja na ugroze i opasnosti od izlijevanja nafte iz tankera i zaštite okoliša, podmorja, marikulture i s obzirom na turističku orijentaciju Hrvatske, pozvavši da se uz pomoć sredstava EU osigura veća sigurnost hrvatskog Jadrana.  

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.