NAKON ŠEST MJESECI

S transportera skinute hrvatske oznake, a on je poletio za Europu: Potvrđena šuškanja

Autor

bkk

Jedan od dva hrvatska vojna transportna aviona Antonov An-32B, za koje se oko pola godine priča da će biti isporučeni Ukrajini, iako za to nije bilo službene potvrde, odletio je u Ukrajinu, dokazuje fotografija objavljena na nekoliko avijacijskih portala i društvenoj mreži X

11.06.2024. u 07:42
Ispiši članak

Riječ je o An-32B koji je, dok je bio u sastavu Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, nosio oznaku 727, a sada u sastavu Državne hitne službe Ukrajine, koja je dio tamošnjeg Ministarstva unutarnjih poslova, nosi oznaku 36. Fotografiju na kojoj se vidi navedeni avion s ukrajinskim oznakama snimio je 8. lipnja fotograf Chris Lofting, a uz nju je naznačio da je riječ o bivšem hrvatskom avionu oznake 727 prilikom isporuke u Ukrajinu, a da je avion poletio iz zagrebačke zračne luke.

Originalna fotografija može se vidjeti na stranicama portala Planespotters. Dva dana kasnije, fotografija je objavljena na društvenoj mreži X, na neslužbenom profilu koji prati avijaciju u Ukrajini. U komentarima na tu objavu, jedan je korisnik podsjetio da se o transferu dva hrvatska Antonova priča od kraja prošle godine, a da je na fotografijama snimljenim prije nekoliko mjeseci vidljivo da su im bile skinute hrvatske oznake, što je bio jasan pokazatelj da su priče o njihovom odlasku u Ukrajinu istinite, iako ih službeno nitko u Hrvatskoj nije želio potvrditi.

Iz Ministarstva obrane još su krajem prošle godine ustvrdili  da su sve odluke o donacijama tehničke i vojne pomoći Ukrajini klasificirane te da zato MORH nije u mogućnosti iznositi podatke o tome što se donira Ukrajini. Vlada je tada donijela i odluku o isporuci aviona Ukrajini, no ona je također proglašena tajnom, pa se ne zna što točno u njoj piše. No, šest mjeseci kasnije, barem jedan avion je odletio za Ukrajinu.

Avioni službeno prizemljeni 2012. godine

Osnovne tehničke karakteristike ovog aviona, napravljenog na temelju prethodnika An-26, kažu da je riječ o srednjem transportnom avionu s dva turbo-prop motora, koji može ponijeti do 6700 kilograma tereta, odnosno 50-ak putnika, ovisno o konfiguraciji sjedala, ili 24 nosila za evakuaciju ranjenika. Posada aviona ima tri člana, najveća mu je brzina 540 km/h, dolet 2500 kilometara, a najveća visina leta 9500 metara.

Napravljen je da može sletjeti i poletjeti s kratkih i nepripremljenih pista, prvi primjerak poletio je 1976., proizvedeno ih je više od 350, a najveći korisnik bila je Indija s više od sto kupljenih aviona. Hrvatska je dva takva aviona nabavila 1994. i 1995., a riječ je bila o letjelicama proizvedenim 1991. (oznake 727) i 1993. (oznake 707).

Evo što Hrvatskoj vojsci donosi partnerstvo sa SAD-om: Srbija i BiH ne mogu bez Ohija i Marylanda

Avion koji je odletio za Ukrajinu, bivše oznake 727, je u boljem stanju jer je na njemu 2011. napravljen generalni remont i produženi su mu resursi za cijenu od oko 1,5 milijuna eura, no oba su aviona bila službeno prizemljena 2012., zbog velikih troškova održavanja, a dvije godine nakon toga oglašeni su za prodaju, no kupac nikad nije nađen, piše tportal

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.