KAKO JE MOGUĆE DA DIO JE DIO HRVATSKE OSJEĆEN?
Prometni stručnjak: Problem je u nedostatku koordinacije, strateškog planiranja i najobičnijoj nebrizi
Vremenske neprilike ovog vikenda doista su bile izvanredne: snijeg je padao satima i napadao do sedamdesetak centimetara, a poseban problem jest olujna i orkanska bura koja stvara goleme snježne nanose. Stotine automobila naprosto su zapele u Lici, angažirana je Civilna zaštita i otvorena su prihvatilišta za nesretnike. Pokušavaju se organizirati konvoji, kao u neko ratno doba.
Prometni kolaps komentarao je i prometni stručnjak i stalni sudski vještak Stanka Smodlake.
Vremenske okolnosti doista jesu izvanredne, priznao je, ali bile su najavljene danima unaprijed i na njih je trebalo biti pripravan.
''A po svim dostupnim podacima, to nije bio slučaj: kako je moguće da je autocesta između Svetog Roka i Posedarja zatvorena, a vozila se svejedno gomilaju i na južnoj i na sjevernoj strani tunela? Unaprijed se znalo da će ovaj dio autoceste biti zatvoren zbog bure - pa zašto se nije osiguralo da budu prohodni alternativni pravci od Gračaca preko Malovana do Knina ili cesta preko Prezida? Kako je moguće da su sve te pravce - a i onaj preko Obrovca - zapravo blokirala teretna vozila? Zašto ona nisu na vrijeme zaustavljena? Ionako je bila nedjelja, ionako smo znali kakvo nas vrijeme čeka'', istaknuo je Smodlaka za Tportal.
Naglasio je da je dužnost države osigurati barem minimalnu prohodnost čak i u ovim, ekstremnim uvjetima, te da se u ovakvoj situaciji ne može očekivati racionalno ponašanje ljudi zarobljenih na cestama i podložnih panici. Smodlaka je istaknuo kako je dio autoceste od Posedarja do Svetog Roka najproblematičniji.
''To je kritična točka i naprosto nije dopustivo da se to događa. U dvadesetak godina postojanja ova dionica bila je zatvorena najmanje 500 dana i, po gruboj procjeni, mimo drugih nepotrebnih troškova, samo na cestarinama izgubljeno je oko 30 milijuna eura. Tim novcem ovaj dio autoceste morao je biti prilagođen i unaprijeđen kako bi bio prohodan u svim ili gotovo svim uvjetima'', rekao je Smodlaka.
''Dugoročno se problem ovog dijela autoceste može riješiti relativno jednostavnim inženjerskim pothvatom, izgradnjom zaštitne galerije na kritičnim mjestima južno od tunela Sveti Rok. U svijetu to nije nepoznato rješenje, dapače: takvi 'polutuneli', odnosno galerije, osiguravaju da vjetar naprosto prijeđe preko ceste i da se promet njome normalno odvija. Problem je u nedostatku koordinacije, strateškog planiranja i najobičnijoj nebrizi'', zaključio je Smodlaka.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.