EVO ŠTO JE NUŽNO
Prometni stručnjak objavio pet nužnih mjera za zaštitu mladih u prometu, pročitajte detalje
Teška prometna nesreća koja se dogodila u nedjelju u naselju Ninčevici kod Solina, u kojoj su tri mladića teško, a dva lakše ozlijeđena, na najbolji način opisuje stanje sigurnosti našeg cestovnog prometa, piše prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal.
Ostatak teksta prenosimo u cijelosti.
Mladić za volanom Renault Meganea prve generacije (1995. – 2002.), vrijednog 15.000 kn, dakle iz sigurnosno "pretpovijesnog" razdoblja, očito želeći impresionirati četvoricu vršnjaka naguranih u autu, punom je snagom potegao skliskom zavojitom cestom bez zaštitne ograde i s armiranobetonskih stupovima električne mreže u zoni izlijetanja.
Spojila su se, u negativnoj sinergiji, sva tri bitna elementa cestovne sigurnosti. Prvo, krajnje neodgovorni vozač, koji je prekršio brzinsko ograničenje u naselju (članak 53. stavak 1, Zakona o sigurnosti prometa na cestama), brzinu nije prilagodio uvjetima na cesti i stanju vozila (članak 51. stavak 1), a je li bio pod utjecajem alkohola i/ili dugih nedozvoljenih supstanci, pokazat će istraga.
Drugo, stari i nesigurni, a još uvijek brzi automobil, koji po današnjim mjerilima zaslužuje nula zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP-u. Treće, zavojita cesta u naselju, sa skliskim asfaltom (pravilom u Dalmaciji zbog korištenja lokalnog agregata s dosta vapnenca) i nezaštićenim armiranobetonskim stupovima uz rub, dakle s nula zvjezdica za sigurnost po Euro RAP-u, piše Marušić.
O silini udarca govori činjenica što se automobil nakon nesreće zapalio, pa je sreća u nesreći što je sve, zasad, završilo s teškim i lakim ozljedama. Ova nesreća pokazuje kako treba uvesti mjere smirivanja brzine i pojačati kontrole na prometnicama bez temeljnih sigurnosnih značajki te pojačati policijske kontrole, ali to nije dovoljno, jer treba smanjiti dostupnost brzih, a nesigurnih automobila mladima. Nužne su sljedeće mjere:
- Na cestama s nezaštićenim krutim objektima uz cestu (stabla, armiranobetonski i čelični stupovi, betonski prilazi i mostići preko odvodnih kanala…) treba ugrađivati uspornike, poprečne vibracijske trake, a pred pješačke prijelaze i klasične. Na kritičnim dionicama postaviti radarske kamere za mjerenje brzine
- Vratiti odredbu o ograničenju snage vozila kojim smiju upravljati vozači do navršene 24. godine, ali je odrediti na 70 kW (95 KS).
- Uvesti sigurnosni malus na osiguranje od autoodgovornosti, od 50 do 200 posto, na brze a nesigurne automobile. Dakle, brzi stari automobil možete kupiti za 20.000 kuna, ali godišnju policu osiguranja trebate platiti 10.000 kuna. Pa izvolite…
- Smanjiti trošarinu (PPMV) za nova vozila s pet zvjezdica za sigurnost po standardu Euro NCAP za 50 posto, a ako usto imaju i sustav autonomnog kočenja, za 100 posto.
- Intenzivirati policijske patrole kritičnim prometnom uvjetima, u noćima i jutrima vikenda, kad naša mladež odlazi i vraća se s provoda.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.