EVO ŠTO JE NUŽNO

Prometni stručnjak objavio pet nužnih mjera za zaštitu mladih u prometu, pročitajte detalje

Autor

Teška prometna nesreća koja se dogodila u nedjelju u naselju Ninčevici kod Solina, u kojoj su tri mladića teško, a dva lakše ozlijeđena, na najbolji način opisuje stanje sigurnosti našeg cestovnog prometa, piše prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal.

27.09.2021. u 09:44
Ispiši članak

Ostatak teksta prenosimo u cijelosti.

Mladić za volanom Renault Meganea prve generacije (1995. – 2002.), vrijednog 15.000 kn, dakle iz sigurnosno "pretpovijesnog" razdoblja, očito želeći impresionirati četvoricu vršnjaka naguranih u autu, punom je snagom potegao skliskom zavojitom cestom bez zaštitne ograde i s armiranobetonskih stupovima električne mreže u zoni izlijetanja.

Spojila su se, u negativnoj sinergiji, sva tri bitna elementa cestovne sigurnosti. Prvo, krajnje neodgovorni vozač, koji je prekršio brzinsko ograničenje u naselju (članak 53. stavak 1, Zakona o sigurnosti prometa na cestama), brzinu nije prilagodio uvjetima na cesti i stanju vozila (članak 51. stavak 1), a je li bio pod utjecajem alkohola i/ili dugih nedozvoljenih supstanci, pokazat će istraga.

Drugo, stari i nesigurni, a još uvijek brzi automobil, koji po današnjim mjerilima zaslužuje nula zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP-u. Treće, zavojita cesta u naselju, sa skliskim asfaltom (pravilom u Dalmaciji zbog korištenja lokalnog agregata s dosta vapnenca) i nezaštićenim armiranobetonskim stupovima uz rub, dakle s nula zvjezdica za sigurnost po Euro RAP-u, piše Marušić.

O silini udarca govori činjenica što se automobil nakon nesreće zapalio, pa je sreća u nesreći što je sve, zasad, završilo s teškim i lakim ozljedama. Ova nesreća pokazuje kako treba uvesti mjere smirivanja brzine i pojačati kontrole na prometnicama bez temeljnih sigurnosnih značajki te pojačati policijske kontrole, ali to nije dovoljno, jer treba smanjiti dostupnost brzih, a nesigurnih automobila mladima. Nužne su sljedeće mjere:

  1. Na cestama s nezaštićenim krutim objektima uz cestu (stabla, armiranobetonski i čelični stupovi, betonski prilazi i mostići preko odvodnih kanala…) treba ugrađivati uspornike, poprečne vibracijske trake, a pred pješačke prijelaze i klasične. Na kritičnim dionicama postaviti radarske kamere za mjerenje brzine
  2. Vratiti odredbu o ograničenju snage vozila kojim smiju upravljati vozači do navršene 24. godine, ali je odrediti na 70 kW (95 KS).
  3. Uvesti sigurnosni malus na osiguranje od autoodgovornosti, od 50 do 200 posto, na brze a nesigurne automobile. Dakle, brzi stari automobil možete kupiti za 20.000 kuna, ali godišnju policu osiguranja trebate platiti 10.000 kuna. Pa izvolite…
  4. Smanjiti trošarinu (PPMV) za nova vozila s pet zvjezdica za sigurnost po standardu Euro NCAP za 50 posto, a ako usto imaju i sustav autonomnog kočenja, za 100 posto.
  5. Intenzivirati policijske patrole kritičnim prometnom uvjetima, u noćima i jutrima vikenda, kad naša mladež odlazi i vraća se s provoda.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.