SLAŽETE LI SE?

Prometni stručnjak nakon stravične nesreće u Goričanu: Ovo pod hitno treba zabraniti i drastično povisiti kazne!

Autor

hk

Strašna prometna nesreća koja se dogodila u srijedu navečer na autocesti A4 Zagreb-Goričan šokirala je hrvatsku javnost. Prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal je naveo vjerojatne uzroke spomenute nesreće te što bi trebalo učiniti kako bi se spriječili budući takvi slučajevi.

20.04.2023. u 10:33
Ispiši članak

"Nalet punom brzinom na naplatnu postaju Goričan vjerojatno je izazvao gubitak koncentracije vozača na vožnju, uslijed sna ili aktivnog korištenja mobitela ili utjecaja nedopuštenih supstancija ili medicinskog problema, u vožnji potporom tempomata, podešenog na nedopuštenu brzinu, a ne može se isključiti ni samoubojstvo. Srećom, u ovoj brutalnoj i bizarnoj prometnoj nesreći, u kojoj je poginuo 46-godišnji vozač Mercedes-Benza, koji je pri naletu na naplatnu postaju Goričan, punom brzinom, ispao iz automobila, jer izvjesno nije bilo vezan, nije bilo dodatno stradalih, iz drugih vozila na autocesti i djelatnika na naplatnoj postaji", tvrdi Marušić. 

Potrebne mjere

Marušić je ukazao i na potrebu uvođenja pet mjera za povećanje sigurnosti cestovnog prometa: 

1. Bitno povećati izvjesnost kažnjavanja! Za to je najvažnije ceste, posebice opasna mjesta, premrežiti radarskim kamerama, uvesti mehanizam objektivne odgovornosti (kaznu prije svega plaća vlasnik vozila) te provesti katarzu pravosudnog sustava, u cilju bitnog povećanja njegove pravednosti i učinkovitosti.

2. Uvesti mehanizme "mladog vozače" do navršene 24. godine, za koje bi vrijedilo ograničenje snage vozila od 70 kW (95 KS) i "privremene vozačke dozvole", uz definiranje uvjeta (sigurnog ponašanja u prometu) za dobivanje trajne vozačke dozvole.

3. Raskrižja ubuduće prioritetno rješavati denivelacijom ili kružnim tokovima, a ostala opremiti vibracijskim uspornicima, semaforima i radarskim kamerama.

4. Zabraniti postavljanje električnih stupova i stupova javne rasvjete uz ceste izvan grada, a postojeće planski zamjenjivati podzemnom mrežom i visećom rasvjetom, zabraniti sadnju stabala uz ceste te izgradnju armiranobetonskih mostića i betonskih prilaza preko uzdužnih odvodnih kanala, bez posebnih prometnih projekata, koji bi, u slučaju njihove opravdanosti/potrebe, prilagodili cestovnu infrastrukturu – ograničenje brzine, radarske kamere, uspornici, zaštitne ograde…

5. Trošarinu (PPMV) i godišnji porez na vozila (do 10 godina starosti) za nova vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po Euro-NCAP sustavu smanjiti za 50 posto, a ako imaju i sustav autonomnog kočenja, ukinuti. Na stara i nesigurna vozila, otklonom od štetnog populizma i političkog marketinga, uvesti progresivni malus.

Zabraniti korištenje tempomata navečer

Uz to tvrdi kako je uz te osnovne mjere potrebno uvesti i tri dodatne:

1. Od 20 do šest sati na autocesti zabraniti korištenje tempomata za održavanje brzine vožnje.

2. Kaznu za nevezivanje sigurnosnim pojasom povisiti sa 130 na 500 eura.

3. Kaznu za nepropisno razgovaranje mobitelom povisiti sa 130 na 500 eura, a u slučaju aktivnog korištenja (čitanje i odgovaranje na poruke, surfanje) i oduzimanje vozačke dozvole na najmanje tri mjeseca.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.