Loša sigurnost na hrvatskim cestama

Prometni stručnjak analizirao tešku prometnu nesreću kod Velike Gorice

Autor

dd

Prometni stručnjak Željko Marušić analizirao je tešku prometnu nesreću koja se dogodila u nedjelju na velikogoričkoj obilaznici u kojoj je poginula jedna osoba, a četiri su teško ozlijeđene.

 

 

23.04.2018. u 15:42
Ispiši članak

Markušić na Autoportalu navodi bitne uzroke crnog niza na našim prometnicama, a prva se četiri tiču konkretne nesreće na semaforiziranom raskrižju brzih cesta Ivana Pavla II i Ulice 153. brigade HV-a, u sudaru Fiat Una, čiji je vozač prošao kroz crveno svjetlo, i Mercedes-Benza C-klase, kojim je upravljao alkoholizirani vozač (0,52 promila):


1. Aktivno nesigurna brza prometnica  postaje nacionalni problem što se forsiraju nesigurna prometna rješenja, poput konkretnog (obilaznica Velike Gorice i spojnica na Domovinski most), Vodičke obilaznice, brze ceste Solin - Trogir... Riječ je prometnicama koje omogućavaju velike brzine, a ispresijecane su semaforiziranim raskrižjima. Takva prometna rješenja, koja nažalost pokazuju i stanje u našoj operativnoj prometnoj struci, 'zovu smrt'. Nema sigurnosne redundancije (rezerve) i pogreška samo jednog vozača, kao u konkretnom slučaju, izaziva tragediju. Umjesto takvog rješenja treba praviti denivelirana raskrižja ili kružne tokove.

2. Nepostojanje videonadzora umreženog u policijsko-pravosudni sustav, čije su snimke pravovaljan dokaz na sudu generator je nesigurnosti, jer su devijantni vozači svjesni da nekažnjeno mogu raditi najteže prekršaje. Kad bi postojao, kao u gotovo svim prometno razvijenim državama, problematični bi se vozači itekako demotivirali za pravljenje pogibeljnih prekršaja.

3. Stari vozni park - prosječna starost automobila na hrvatskim je cestama blizu 14 godina. Potrebno je ukinuti trošarinu na vozila s pet zvjezdica za sigurnost.

4. Preblage kazne za pogibeljne prekršaje - za prolazak kroz crveno svjetlo, izvan sigurnosnog vremena od 2-3 sekunde (paljenjem crvenog svjetla u poprečnom se smjeru nakon sekunde pali žuto, te nakon dodatne sekunde do dvije zeleno), treba uvesti odredbu o 12 negativnih bodova, koji znače izravno poništenje vozačke dozvole i bezuvjetnu zatvorsku kaznu.

 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.