STVARI IZLAZE NA VIDJELO

Prometni stručnjaci komentirali Banožićevu stranu priče oko nesreće: Neke im teze nisu jasne

Autor

jg

20.05.2024. u 14:23
Ispiši članak

Prije gotovo mjesec dana podignuta je optužnica protiv bivšeg HDZ-ovog ministra obrane Marija Banožića za izazivanje prometne nesreće u kojoj je život izgubio 41-godišnji vozač i otac dviju djevojčica Goran Šarić. Bivši ministar je u razgovoru za RTL kazao da nije pretjecao kamion te da je kombi zadnjim dijelom prešao na njegovu stranu, a on je u tom trenutku pokušao kočiti, nakon čega je završio na lijevoj strani. Banožićeve izjave prokomentirali su prometni stručnjaki i stalni sudski vještaci Stanko Smodlaka i Goran Husinec

Smodlaka se najprije referirao na rezultate alkotestiranja i Banožićevu tvrdnju da se radilo o 'etilnom alkoholu' za dezinfekciju. "Je li Banožić u trenutku nastanka prometne nesreće bio trijezan ili ne, pokazat će rezultati ispitivanja nadležne institucije, najvjerojatnije Instituta Ivan Vučetić. Premda nisam vještak sudske medicine, nego stalni sudski vještak prometne struke, prvi put čujem za tako nešto. Koliko znam, krv se vozaču uzima po strogo propisanom protokolu", kazao je.

"Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, propisano je kolika koncentracija alkohola u krvi može biti, ali ako se dogodi prometna nesreća, vozač ne smije imati alkohola u krvi. Ako vozač ima 0,20 promila alkohola u krvi u trenutku nastanka prometne nesreće, naravno da to može utjecati na sigurnu vožnju, a u kojoj mjeri, to može reći vještak sudske medicine", kazao je Smodlaka.

FOTO: HINA

'Nije nemoguće da se sudar dogodio na način'

Govoreći o samom trenutku sudara i Banožićevim tvrdnjama da nije pretjecao, već da je stražnji kraj kombija iz nekog razloga prešao u njegovu traku, Smodlaka navodi da se prema dostupnim informacijama sraz vozila dogodio na lijevom kolničkom traku. "Naravno, na mjestu sraza morali su ostati tragovi na kolniku, koncentracija otpalih dijelova i dr. U srazu sudjeluje vozilo kojim upravlja u ovom slučaju okrivljenik, težine oko dvije tone, a iz suprotnog smjera također vozilo vjerojatne ukupne mase preko dvije tone. Riječ je o kutno-ekscentričnom srazu vozila, gdje se njihove prednje strane ne preklapaju, pa se u tom slučaju vozilo kojim upravlja okrivljenik prevrće, ali u svakom slučaju i jedno i drugo vozilo ostaju na lijevom kolničkom traku", rekao je za tportal.

Također, navodi, postavlja se pitanje gdje je u tom momentu kamion. "U prometno-tehničkom smislu praktično je utvrditi položaj sva tri vozila pred sraz i u srazu. Prema dostupnim podacima, vozač kombija bježi u desno u cilju izbjegavanja prometne nesreće. Nije po mom mišljenju okrivljenik u ovom predmetu mogao reagirati u desno jer, kao što sam naveo, gdje je kamion koji pretječe okrivljenik? Dakle očito okrivljenik iznosi svoju tezu i viđenje nastanka prometne nesreće, na što ima legitimno pravo, ali će se, vjerujem, u sudskom postupku utvrditi dinamika nastanka prometne nesreće uzimajući u obzir sve izneseno", kazao je.

Banožić detaljno opisao kobnu nesreću, a zatim napao Milanovića: 'Ne možeš biti toliko jadan'

Husinec smatra da nije nemoguće da se sudar dogodio na način na koji je to prezentirao Banožić. "'Iz snimaka je jasno da to nije bio frontalni udar, nego da je bio više bočno. Moguće je da nije bilo pretjecanja jer da se sudar dogodio po sredini, vjerojatno bi bio zahvaćen i kamion. Što se tiče kočenja, auto može u djeliću sekunde završiti na drugoj strani i tu će trebati utvrditi sve detalje. Zašto je Banožić kočio, kako tvrdi, a nije pokušao izbjeći sudar okretanjem volana na desnu stranu nego kočenjem, pitanje je na koje je teško dati odgovor. To je trenutak u kojem svi mi različito reagiramo. Mogao je i kod kočenja završiti desno. Treba uzeti u obzir to da je riječ o automobilu teškom dvije tone, dvadeset godina starom i s teretnim gumama", kazao je Husinec.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.