'ON JE DONIO NEKI SASVIM DRUGI ŽIVOT U TAJ KRAJ'

Projektanta Pelješkog mosta pitali može li most izdržati nove oluje: Propisi će se morati mijenjati

Autor

bkk

Platila nam ga je Europska Unija, izgradili su ga Kinezi, a projektirao Slovenac. On je arhitekt Marjan Pipenbaher, glavni projektant Pelješkog mosta koji se za RTL Direkt javio iz Slovenske Bistrice.

27.07.2023. u 07:47
Ispiši članak

"Dobri su osjećaji, jako lijepe uspomene, jako sam veseo da ljudi vole ovaj most i da je koristan. Preko dva milijuna i tristo vozila je prešlo preko mosta, znači on je donio neki sasvim drugi život u taj kraj, Pelješac, Korčula, ovo dubrovačko područje", kazao je arhitekt.

Za njega je dobio jednu važnu nagradu.

"Dobili smo tu nagradu, to je jedna jako važna nagrada, ustvari za dizajn mosta i ne samo za dizajn, nego i za uklapanje mosta u prostor. Kod mostova je jako važno ne samo da su stabilni, da mogu izdržati potres i sve ostalo, nego je jako bitno kako su ovi mostovi postavljeni u prostor. Za Pelješki most mi je jako drago, bio sam ove godine nekih četiri-pet puta dolje, a uvijek mi je kao da je oduvijek tamo. On nije prepotentan, lijepo se uklapa u prirodu i to je jako bitno. Žiri je to prepoznao", kaže.

Je li šteta da mostom ne mogu šetati pješaci?

"Uobičajeno je da se preko ovakvih mostova ne šeće. To je ipak dva i pol kilometra, na njemu se može voziti, ali da smo htjeli da mogu šetati onda bi morali napraviti četiri metara veće širine, a to bi koštalo 20-25 milijuna eura. To tada nikako nije išlo, ali imamo na svakoj strani mosta lijepi vidikovac, naročito s ove kopnene strane. Most je u horizontalnom i vertikalnom radijusu, ima tu dosta ljudi. Vidikovac je komotan za autobuse, ljudi se slikaju i uživaju u pogledu na ovaj most".

S obzirom na novo vrijeme i jake oluje u Hrvatskoj i Sloveniji postavlja se pitanje što to znači za građevine, mostove te hoćemo li s dolaskom oluja jačine uragana nešto morati mijenjati u gradnji.

"Propisi su uvijek živa stvar, mijenjaju se. Baš iduće godine mijenjaju se europski propisi, i bit će ugrađene ove vremenske promjene, podizanje razine mora, temperature i jačine vjetra. I pokazalo se da su te brzine vjetra bile do 160 kilometara na sat, a po propisima je to negdje do maksimalno 90 kilometara na sat. Morat će se mijenjati, morat ćemo razmišljati na neki drugi način i ekspresno reagirati s propisima i gradnjama što se tiče mostova. Ako su mostovi betonski, vjetar nekako nije mjerodavno opterećenje za njih. Pelješac je dizajniran za 240 km/h, a mjerodavno opterećenje je potres".

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.