ZA VRIJEME LAŽNOG PRIMIRJA
Prije 33 godine srušen stari Maslenički most: Bilo je to jedino rješenje koje se naziralo
Dana 21. studenog 1991. Hrvatska vojska bila je prisiljena srušiti Maslenički most, ne bi li spriječila potpuno okruženje već ugroženog Zadra i cijele sjeverne Dalmacije. Most je, s obzirom na okupaciju Knina i ostalih dijelova sjeverne Dalmacije i Like, ostao jedina kopnena veza južne Hrvatske s ostatkom zemlje.
Za vrijeme lažnog primirja i pokušaja europske diplomacije da zaustavi stradanja Dubrovnika, JNA je pokušala konkretizirati osvajanje naselja Rijeke Dubrovačke. Predstavljajući se kao humana vojska, okupirala je Staru i Novu Mokošicu, a zapravo je pljačkala i terorizirala lokalno stanovništvo.
Iako je Hrvatska vojska Maslenički most branila do zadnjeg trenutka, nakon pada Ravnih Kotara s Novigradskim morem u ruke neprijatelja, donesena je odluka o njegovu rušenju, ne bi li se spasio Zadar. Tako su nastupili još teži dani za stanovnike Dalmacije i južne Hrvatske.
Podsjetimo, akcijom Maslenica, početkom 1993. godine, Masleničko Ždrilo vraćeno je u sastav hrvatske države. Izgrađen je pontonski most koji je bio pod stalnom paljbom Srba do konačnog oslobođenja cijelog zadarskog zaleđa u akciji Oluja 1995. godine.
FOTO: Screenshot/YouTube
Zamijenio ga je pontonski most
Oko 1,5 km sjevernije je izgrađen novi most preko kojeg prolazi autocesta A1. Maslenički most često je alternativa novijem betonskom četverotračnom mostu za vrijeme kad je zbog bure zatvoren.
Novi most u promet je pušten 17. lipnja 2005. Prometni profil Masleničkog mosta ima ukupnu širinu 10,5 m, što je za 1,1 m više od staroga. Upravo zbog svog povoljnog položaja ovaj most je alternativni pravac u slučaju zatvaranja autoceste zbog jake bure.
Francuz koji je došao braniti Vukovar i pokazao da se ne odlazi kada zagusti
Inače, Maslenički most bio je sagrađen još 1960., a pušten je u promet 1961. godine. Imao je luk raspona 155 m., a ukupna dužina mu je bila 314 metara. Visina nad morem iznosila je 55 metara. Most je podignut na mjestu gdje je Novigradski kanal najuži, na Masleničkom ždrilu.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.