LJETO BEZ GUŽVI?

Prelazimo na novi način naplate cestarina: Jedan podatak govori zašto je vrijeme pregazilo vinjete

Autor

kkž

HAC bi s vinjetama imao 150 milijuna eura manji prihod, piše u srijedu Jutarnji list, donoseći mišljenja stručnjaka o tome zašto nemamo sustav naplate cestarina kao u Sloveniji i Austriji.

13.09.2023. u 10:13
Ispiši članak

Hrvatska bi za otprilike dvije, tri godine trebala dobiti novi sustav naplate cestarine. Odluka o novom načinu naplate donesena je još prije pet godina, a u javnosti je posljednjih nekoliko tjedana ponovo krenulo zagovaranje uvođenje vinjeta kao najboljeg sustava naplate, dok se novi sustav opisuje kao loš i preskup.

Butković najavio: Uvest ćemo elektroničke vinjete već iduće godine!

U Hrvatskoj se cestarina naplaćuje po prijeđenom kilometru, a tako će ostati i s novim sustavom. Cestarina će se naplaćivati očitavanjem tablica ili preko ENC uređaja. Novi sustav omogućit će upraviteljima autocesta uvođenje mnogobrojnih modela naplate cestarine - različite cijene tijekom dana, po danima u tjednu ili tijekom različitih godišnjih doba - te će se i na taj način pokušati privući vozače na autoceste.

'Vinjete su stvar prošlosti'

Profesor Marko Ševrović s Prometnog fakulteta u Zagrebu tvrdi kako je Hrvatska naplatu cestarina putem vinjeta trebala uvesti prije 15 godina i kako bi to sigurno rezultiralo većim prometom autocestama, većim gospodarskim razvojem područja uz autoceste te bi u konačnici dovelo do rasta BDP-a.

Foto: HINA/Damir Senčar 

"No, danas, kad je došlo do tehnološkog razvoja, uvođenja 5G mreže i razvoja plaćanja pomoću aplikacija, vinjete su stvar prošlosti. Uvođenjem vinjeta Hrvatska bi u ljetnim mjesecima na autoceste dovela još veći broj automobila, napravila bi se dodatna zagušenja u obalnim gradovima jer bi se strance poticalo da za relativno malo novca koriste naše prometnice”, smatra.

Husinec za Direktno: Cijene autocesta su previše visoke, najefikasnije rješenje bilo bi uvesti vinjete

Prema dostupnim informacijama, simulacije pokazuju da bi u slučaju da se u Hrvatskoj uvede isti model naplate cestarine kao u Austriji ili Sloveniji, HAC imao manji godišnji prihod od oko 150 milijuna eura, što bi se odrazilo na kvalitetu održavanja prometnica, ali i na uredno otplaćivanje kredita

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.