TKO ĆE GA ZAMIJENITI?
Poznati odvjetnik o Banožiću: 'Možda ni ne ode u zatvor ako se utvrdi jedna stvar'
Mario Banožić razriješen je s dužnosti ministra obrane nakon što je u subotu skrivio prometnu nesreću u kojoj je poginuo muškarac. Banožić se još uvijek nalazi u bolnici, a postavlja se pitanje koja ga kazna sada čeka.
Premijer Andrej Plenković promptno je reagirao, kazao je politolog Jakov Žižić s Hrvatskog katoličkog sveučilišta u HRT-ovoj emisiji "U mreži Prvoga".
"Premijer je pokazao odlučnost da se sve odmah riješi, s obzirom na sve moguće kazneno-pravne implikacije", poručio je i rekao kako misli da je premijer ispravno postupio te da će konačan epilog dati Hrvatski sabor.
Govoreći o mogućem novom ministru obrane Žižić je spomenuo državnog tajnika Zdravka Jakopa, kojemu je premijer dao ovlasti da vodi MORH.
FOTO: HRT
"Druga mogućnost je da premijer posegne za nekom osobom iz stranke, koja se možda specijalizirala za obrambenu politiku", kazao je i spomenuo Antu Bačića. "Treća mogućnost je da premijer posegne za nekom osobom koju bi htio promovirati da preuzme taj resor", istaknuo je politolog.
Smatra da je važno da politički relevantna osoba vodi taj resor, a ne da se ondje stavi nekoga u tehničkom mandatu.
Ne zna se radi li se o djelu iz nehaja
Odvjetnik Fran Olujić kazao je pak da kvalifikacija oko toga hoće li se raditi zaista o kaznenom djelu iz nehaja ili namjeri nije još do kraja utvrđena.
"Policijska uprava vukovarsko-srijemska je u priopćenju za javnost izvijestila da podnosi kaznenu prijavu zbog kaznenog djela izazivanja nesreće iz članka 227 Kaznenog zakona u slučaju smrtnih posljedica. Zakonodavac je predvidio dvije situacije - ako je riječ o nehaju onda je predviđena kazna od jedne do osam godina zatvora, a ako se ne radi o nehaju, predviđena kazna je od tri do 15 godina zatvora", kazao je Olujić i napomenuo da su za takva kaznena djela nadležni županijski, a ne općinski sudovi.
FOTO: HRT
Olujić smatra da je preuranjeno govoriti o tome koliko bi godina zatvora mogao dobiti Banožić. Tvrdi da ima opcija da niti ne mora ići u zatvor ako se utvrdi da je riječ o "djelu iz nehaja". Dodao je kako je bitno je li osoba recidivist ili nije. Za očekivati je da nema puno prekršaja, upravo zato jer je posljednjih godina bio ministar i uglavnom su ga vozili, rekao je Olujić. Pojašnjava kako su moguće zatvorska kazna, uvjetna kazna ili pak pod određenim uvjetima rad za opće dobro na slobodi.
Istaknuo je da ga teške tjelesne ozljede neće osloboditi od odgovornosti niti bi mu u značajnoj mjeri zbog toga bila smanjena kazna.
Brzina vožnje nije bila velika
Stalni sudski vještak za promet Goran Husinec kazao je da su otežavajuće okolnosti Mariju Banožiću to što je poznata ličnost jer bi kao takav trebao biti primjer drugima, a trenutačno se o njemu govori u svim medijima.
Da je to bila neka nepoznata osoba, Husinec smatra da se za sudar ne bi niti znali. Možda bi se tek kratko izvijestilo o nesreći. Brzina vožnje nije bila velika, kaže, jer tragova kočenja nema.
Prva možemovka komentirala Banožićevu smjenu
"Jednostavno sudar se dogodio u magli tako brzo da niti jedan vozač nije stigao puno reagirati", tvrdi Husinec i dodaje kako je brzina bila oko 80 km/h.
Premijer Andrej Plenković najavio je u nedjelju da će u ponedjeljak početi konzultacije o novom ministru obrane.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.