'nije dovoljno konkretan'

Povjerenstvo HAZU-a: Kurikulum povijesti treba doraditi; dali 'jedinicu' na dva upita

Autor

js/h

Povjerenstvo za recenziju predmetnoga kurikuluma povijesti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) smatra kako kurikulum povijesti u ovom obliku nije dovoljno konkretan, nedostaju mu razrade potrebne nastavnicima kako bi se uopće mogao uporabiti u praksi te da ga je potrebno mijenjati i doraditi prema opaskama i na temelju teorije kurikuluma.

03.04.2018. u 12:58
Ispiši članak

Odgovori na "Upitnik za recenzije predmetnih kurikuluma - Recenzija predmetnih kurikuluma", koje je potpisao predsjednik Povjerenstva akademik Tomislav Raukar, objavljeni su na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO).

Povjerenstvo posebno ističe problem određivanja nastavnih sadržaja i ishoda učenja radi postizanja općih ciljeva nastave povijesti.
"Bilo bi potrebno uspostaviti bolji omjer između općenitih ideja i njihove primjene na sferu same povijesti", smatra Povjerenstvo HAZU i dodaje kako se u ovom obliku kurikulum u potpunosti oslanja na individualne napore nastavnika.

Od sedam pitanja postavljenih u upitniku za recenziju, dva su dobila ocjenu nedovoljan, tri dovoljan i dva dobar.

Na pitanje jesu li ishodi učenja i sadržaji primjereni razvojnoj dobi učenika Povjerenstvo HAZU je ocijenilo brojkom 2, odgovorivši kako su ishodi donekle primjereni.

Brojkom "3 - uglavnom primjereni" Povjerenstvo je odgovorilo na upit o primjerenom broju satu i nastave o učenju sadržaja i ishoda nastave povijesti.

Povjerenstvo smatra kako su tek donekle učenje sadržaja i ishoda utemeljeni na znanstvenim spoznajama ocijenivši taj dio kurikuluma ocjenom 2 -donekle. 

Nedovoljno, ocjenom 1, Povjerenstvo je  odgovorilo na upit o zastupljenosti "domene" potrebne za predmetno područje. Jednako tako negativno, ocjenom 1, ocijenjen je i odgovarajući omjer širine i dubine znanja, vještina i stavova u kurikulumu povijesti. 

Brojkom "2 - donekle" je ocijenjen je upit o tome omogućava li kurikulum učenje i poučavanje te vrjednovanje, a brojkom 3 - uglavnom Povjerenstvo je odgovorilo na upit: slijede li predloženi ishodi učenja i ostali elementi kurikuluma europske i svjetske preporuke za područje povijesti.

hazu,

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.