INTERNO ISTRAŽIVANJE
Pogledajte kako je Milanović pomogao HDZ-u u kampanji: Neviđeni fenomen u Hrvatskoj
Posljednji je dan kampanje uoči parlamentarnih izbora, a ova kampanja bila je drugačija od ostalih jer se po prvi put u nju umješao aktualni predsjednik RH Zoran Milanović te ju je nastavio provoditi unatoč zabrani Ustavnog suda.
Portal Klikni hr piše kako su doznali je Hrvatska demokratska zajednica u kontinuitetu provodila svoja interna istraživanja. Najprije na razini Hrvatske kao jedna izborne jedinice, potom na razini izbornih jedinica i na kraju takozvani tracking, čiji je cilj pratiti trendove tijekom kampanje i reagirati u slučaju da nešto krene po zlu.
Glavni izvor iz izbornog stožera tvrdi kako je HDZ-ova kampanja vođena prema najvišim svjetskim standardima, vodio ju je već uigrani tim na čelu sa Andrejom Plenkovićem i bili su, tvrdi, spremni za sve izazove, a za to nudi i konkretne dokaze. Priznao je kako je ulazak Milanovića u kampanju za sve bio nemali šok. Ponajprije jer nitko do tada nije mogao pomisliti kako bi netko s mjesta predsjednika mogao pretendirati na mjesto premijera, a bilo je i teško predvidjeti kako će na to reagirati javnost.
Objasnio je kako je najprije trebalo definirati komunikacijsku strategiju za tu složenu novonastalu situaciju, a potom pričekati prve reakcije stručne, ali i šira javnosti. Na ruku im je išlo što je dva dana kasnije bio sabor stranke u Lisinskom na kojem su izaslanici iz svih krajeva međusobno intenzivno komunicirali, što je stranka iskoristila za mobilizaciju. Međutim, novi šok nastao je iste večeri, kada je Dnevnik jedne nacionalne TV kuće objavio anketu u kojoj Milanović vodi u borbi za premijera u odnosu na Plenkovića za dva posto.
FOTO: HDZ
Iako je Milanovićeva kandidatura poljuljala rejting HDZ-a brzo su se vratili
Plenkovićev rejting je do tada bio oko tri puta veći u odnosu na ostale kandidate. Milanović je svoj vrhunac u kampanji dostigao između 17. i 20. ožujka jer javnost tada još nije bila svjesna da se radi o protuustavnom činu te je očekivala da će predsjednik ipak podnijeti ostavku i ući u ravnopravnu utakmicu kao i svi drugi kandidati. Međutim, on to nije učinio, već tjedan dana kasnije ankete su pokazivale da se HDZ-ov rejtinzi vraćaju tamo gdje su bili i prije Milanovićeve kandidature.
To je najprije nagovijestila interna HDZ-ova anketa u II. Izbornoj jedinici, a kasnije su to potvrdile i ankete na nacionalnim televizijama. U HDZ-u su već tada znali da su na dobrom putu, svjesni da službena kampanja tada još nije niti počela, kazao je izvor iz HDZ-a. Oporbene stranke, osobito one lijevog spektra već su mjesecima bile u kampanji, objavili su i slogane i pojedine spotove dok je HDZ s oglašivačkom kampanjom krenuo iza Uskrsa.
Glavni tajnik Kruno Katičić koji je cijelo vrijeme predkampanje i kampanje posvećivao iznimnu pozornost istraživanima i analitici, dao nalog agenciji, s kojom već godinama uspješno i pouzdano surađuju, da počne provoditi tako zvanu tracking anketu na 1500 ispitanika (svaki dan po 150) za pet glavnih stranaka i koalicija, mjerili su trendove vidljivosti kampanje, kvalitetu kampanje, percepciju javnosti prema Zoranu Milanovića i naravno rejtinge.
FOTO: HDZ
Grafovi koji odražavaju tijek kampanje
Portal Klikni.hr u posjedu je nekoliko ključnih grafova koji prikazuju pregled u vremenu i jasno odražavaju što se događalo tijekom ove kampanje. Prvi graf pokazuje čije poruke građani najviše zamjećuju, odnosno odgovara na pitanje je li i koliko kampanja pojedinih stranaka vidljiva u odnosu na druge stranke i ima li ona trend rasta ili pada u ključnom razdoblju kampanje. Drugi graf pokazuje jesu li i koliko poruke stranaka doprle do javnosti i kako ih javnost ocjenjuje u odnosu na poruke konkurenata.
Posebno je zanimljiv treći graf koji pokazuje kako je Zoran Milanović u jednom trenutku upao u takozvanu negativnu spiralu iz kojeg je vidljivo da se to dogodilo netom nakon što su se Milanović i njegov SDP odlučili voditi tako zvanu "kampanju bijesa". Na to je Oleg Butković odgovorio "kampanjom poniznosti". Tada je PR tim HDZ-a donio odluku da nitko ne iskače iz tako postavljene kampanje i da ona po mogućnosti traje što duže.
Butkovićeva Facebook prepiska s Milanovićem počela je još početkom travnja, a Milanovićeva vrijeđanja i prijetnje postajali su svakim danom sve žešće. Na trenutke je i pojedinim novinarima lijeve orijentacije postajalo neugodno zbog takvog Milanovićevog ponašanja. Ključna Butkovićeva objava na kojoj hrani svoju kravicu Milovu i parafrazira legendarnog Dudeka iz Gruntovčana, "Na, na, ne boj se, neće tebe meni nitko uzet, ni Milanović, ni njegov rođak.", postala je viralna i objavljena je na Dnevnicima svih nacionalnih televizija i po nekoliko puta.
FOTO: HDZ
Milanović naštetio oporbenim strankama, a HDZ i dalje bilježi rast
I na kraju, kakva kampanja, takav i rezultat. Premda su poneki analitičari tijekom ove kampanje tvrdili da se u zadnjih dva tjedna ne može postići pomak jer je eter prezasićen porukama, pokazuje se do to baš i nije tako. Spomenuti tracking proveden u vrhuncu kampanje pokazuje da dobra izborna strategija, dobra vidljivost i kvalitetne poruke, daju i konkretne rezultate.
Činjenica da je Zoran Milanović kao predsjednik države, u završnici kampanje oteo izborni show kompletnoj oporbi, pokazalo se poražavajućom za sve oporbene stranke, barem tako pokazuje spomenuti tracking. Tijekom ključnih deset dana nijedna oporbena stranka nije podigla svoj rejting niti jedan postotni poen, jer ih je javnost identificirala sa Zoranom Milanovićem, a za to vrijeme HDZ-u je porastao pet posto.
Teške optužbe na Milanovićev račun u Otvorenom: 'Želi moć i manipulira mimo ustavnih načela'
Član Glavnog izbornog stožera HDZ-a kaže da će o rezultati prije svega ovisiti o biračima. U HDZ-u su svjesni da svrha trackinga nije mjerenje rejtinga stranaka, također su svjesni da 1500 ispitanika nije neki veliki i reprezentativni uzorak. Iz HDZ-a su zadovoljni dobro odrađenom kampanjom, tvrdi izvor.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.