DEMANTIRALI MINISTRA

Petrol odgovorio Filipoviću: Nismo u plusu nego na gubitku, a usporedba sa Slovenijom ne stoji

Autor

kkž/h

Iz uprave Grupe Petrol odgovorili su u četvrtak na izjave ministra gospodarstva Davora Filipovića, istaknuvši da je Petrol koji posluje u Hrvatskoj u gubitku za ovu godinu, ali i da regulacija marži u Sloveniji i Hrvatskoj nije na istoj razini i nije usporediva.  

29.12.2022. u 16:26
Ispiši članak

Iz Petrola su u četvrtak reagirali na neke izjave ministra gospodarstva Davora Filipovića koje su izrečene u srijedu, nakon sastanka s upravom Petrola. 

Ministar je, ističu iz Petrola, u izjavi rekao da su regulirane marže pri izračunu cijena naftnih derivata u Hrvatskoj približno iste kao u Sloveniji, te da u Petrolu žele da bude oko jedne kune (0,13 eura po litri), a trenutno su 0,75 kuna (0,10 eura po litri), dok iz slovenske tvrtke objašnjavaju kako regulacija marži u Sloveniji i Hrvatskoj nije na istoj razini i nije usporediva.

"S važećim državnim propisom, marža određena u Hrvatskoj niža je od marže koja je regulirana važećim državnim propisom uredbe o prodaji naftnih derivata u Sloveniji. Marža u Hrvatskoj trenutno iznosi 0,65 kuna (0,086 eura) po litri goriva. U formuli koju određuje slovenska uredba, uključen je i djelomični trošak umješavanja biokomponente. U Hrvatskoj taj trošak nije uključen i pokriva se neposredno iz marže", stoji u odgovoru uprave Petrola ministru Filipovića.

Ističu da u slučaju da tvrtka slijedi formulu utvrđenu propisom, a biokomponente ne umješava u gorivo, na temelju propisa koji zahtijevaju ispunjavanje obveza iz područja obnovljivih izvora energije u prometu, može biti kažnjena. Samo s tog naslova, tvrde Slovenci, marža pada na 0,61 kunu (0,081 eura) po litri dizelskog goriva, što ne omogućuje pokrivanje troškova i održivo poslovanje.

S obzirom da su, navode, nabavni uvjeti za 2023. u odnosu na 2022. godinu znatno lošiji zbog pooštrenih uvjeta nabave na tržištu naftnih derivata zbog embarga na naftne derivate ruskog podrijetla, marža, čak i da se digne na 0,75 kuna (0,10 eura) po litri, ne bi bila dostatna.

U Sloveniji se cijene goriva na autocestama slobodno formiraju, dok je marža izvan autocesta ograničena na 0,0983 eura po litri dizelskog goriva, naglašavaju iz Petrola dodavši da se regulatorna ograničenja u Sloveniji i Hrvatskoj značajno razlikuju.

Ponovili su i da su trenutne regulatorne mjere u području prometa goriva nesrazmjerne okolnostima za regulaciju cijena naftnih derivata, jer su cijene naftnih derivata opet na istoj razini kao prije početka rata u Ukrajini.

Osvrću se i na izjavu ministra da je u  prvih devet mjeseci ove godine Petrol ostvario oko 100 milijuna eura dobiti, "što dokazuje da nisu u tako ozbiljnim problemima".

Uprava Grupe Petrol naglašava, naime, da podaci o poslovanju koje ministar iznosi nisu točni.

"Grupa Petrol u Hrvatskoj (podaci se odnose na Petrol d.o.o. Zagreb uključujući tvrtku Crodux Derivati ​​​​dva d.o.o., koji je početkom studenoga 2022. godine pripojen Petrolu d.o.o.) ostvario gubitak od 3,5 milijuna eura u prvih devet mjeseci 2022. (prilagođeni bruto poslovni rezultat iznosio je 88,77 milijuna eura, a EBITDA 23,18 milijuna eura).

Podsjećamo i da je hrvatska vlada na sjednici uredbom privremeno umanjila naknadu za nestavljanje biogoriva na tržište, što bi trebalo vrijediti sljedećih šest mjeseci. 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.