MALI POSTOTAK, ALI...

Ovo su novi automobili koji najviše padaju na tehničkom: Ističu se tri marke

Autor

td

Kupovina novog automobila investicija je koju treba pomno isplanirati. U nastavku donosimo listu marki automobila koji najčešće padaju na tehničkom pregledu, a nisu stariji od pet godina.

23.05.2024. u 11:56
Ispiši članak

Osim izgleda i osobnih preferencijama, pri kupovini novog automobila u obzir bi se trebali uzeti i troškovi održavanja vozila, odnosno troškovi redovnog servisa. Novim automobilima mogu se smatrati svi koji nisu stariji od pet godina neovisno o njihovoj kilometraži. Svi vlasnici motornih vozila, bilo da su u pitanju automobili ili druga motornog vozila, moraju jednom godišnje na stanicu za tehnički pregled, gdje osim registracije moraju proći i tehnički pregled.

Bez prolaska tehničkog pregleda, automobil ne može dobiti naljepnicu i žig da je tehnički ispravan, a bez toga ne može legalno sudjelovati u prometu. Iznimka kod tehničkog pregleda su potpuno novi automobili koji su ga oslobođeni dvije godine nakon prvog pregleda. U praksi to znači da ako kupite novi automobil, morate prve godine na tehnički pregled, a nakon toga tek nakon 24 mjeseca, odnosno dvije godine, navodi se u istraživanju koje je na tu temu provela slobodna novinarka Lena Mayer, a koje donosimo u nastavku.

Nakon pristupanja automobila tehničkom pregledu, djelatnik stanice za tehnički pregled koju ste odabrali. provjerit će stanje vašeg vozila. Djelatnik stanice pregledat će ispravnost kočnica, rasvjetnih tijela i ispušnih plinova, ali i ispravnost brojnih drugih funkcija, kako bi bio siguran da se vašim vozilom može sigurno prometovati.

FOTO: L: Mayer

Analiza padova na tehničkom pregledu 

Ako se prilikom pregleda vozila pronađe neispravnost na automobilu, vozilo neće proći tehnički pregled, a osoba koja je pregledavala automobil reći će vam razlog zbog kojeg trenutno ne zadovoljava uvjete puštanja u promet. Za popravak vozila imat ćete 14 dana, a nakon popravka morate nazad u stanicu za tehnički pregled, kako bi se djelatnici uvjerili da je vozilo doista popravljeno, odnosno da je tehnički ispravno.

Analizom stanja za 2023. godinu došli smo do podataka kako samo mali broj automobila koji su mlađi od pet godina ne prođe tehnički pregled iz prve. Za početak treba naglasiti kako su u ovoj analizi bile obuhvaćene samo marke osobnih automobila od kojih je više od 2000 pristupilo redovnom tehničkom pregledu u cijeloj godini. Iz tih je podataka vidljivo da su neki od novijih automobila ipak imali problema s prolaskom tehničkog pregleda iz prve, a promatrane marke vozila, na grafičkom prikazu smjestile su se u rasponu od djedan do pet posto padova na tehničkom pregledu, navodi se u istraživanju.

U 2023. godini marka osobnih automobila koja je imala najmanji postotak neispravnih vozila koja nisu starija od pet godina je Volvo. Vozila marke Volvo su tako u cijeloj 2023. godini ubrojila samo 29 automobila koja nisu prošla tehničkom pregledu iz prve, što je doista impresivan podatak. Nakon Volva koji je imao postotak padova od 1,43 posto među markama vozila koje su imale najmanje postotke padova za vozila mlađa od pet godina su Mazda (1,68 posto), Nissan (1,70 posto) i Audi (1,83 posto) koje su prema ovome istraživanju uz Volvo jedine marke ispod dva posto padova na tehničkom pregledu.

FOTO: L. Mayer

Najlošiji rezultati

Što se tiče najlošijeg, treba naglasiti kako se i dalje radi o malom broju automobila koji nisu prošli tehnički pregled iz prve, no rezultati istraživanja govore da je najveći postotak padova na tehničkom pregledu za vozila koja nisu starija od pet godina u 2023. godini imao Ford, i to 5,28 posto. Među najlošijima su se našli Citroen (4,64 posto) i Opel (4,46 posto), koji su uz Ford jedine dvije marke koje prelaze četiri posto padova na tehničkom pregledu. 

Velika promjena za vozače: Zbog ovoga ćete morati platiti 30 eura kazne

Svi ti podaci upućuju na zaključak prema kojem su novi automobili sigurni za promet, kao i da vlasnici s njima vjerojatno neće imati  problema u prvih pet godina, bez obzira na koju se od provjerenih marka automobila odlučili. Veći problem kod kupnje novog
automobila su troškovi redovnog održavanja te veliki rizik smanjenja njegove vrijednosti putem sitnih šteta i ogrebotina koji je moguće izbjeći putem ugovaranja police kasko osiguranja.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.