SKRIVENA JE U MNOŠTVU NEPOTREBNIH INFORMACIJA
Ovo je hrvatska stvarnost: Vlakovi lani kasnili 112 dana, a putnici ne znaju jednu važnu stvar
Već godinama mnogo je povika na Hrvatske željeznice jer im putnički vlakovi sporo voze i kasne na odredišta. Mnogi putnici možda i ne znaju da imaju pravo zatražiti povrat dijela troškova za kupljenu kartu ako je vlak kojim su putovali kasnio.
Naime, prema europskoj Uredbi o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu, putnik ima pravo na naknadu troškova zbog kašnjenja vlaka i to 25 posto od cijene karte za kašnjenje od 60 do 119 minuta, a za kašnjenja dulja od toga 50 posto od cijene karte. Često se čuje da su putnički vlakovi Hrvatskih željeznica najsporiji u Europskoj uniji. A često se kao primjer ističe vlak "Podravka express" koji od Osijeka do Zagreba (i obrnuto) vozi pet sati i 26 minuta, a prije 40 godina putovanje istom linijom trajalo je sat vremena kraće.
U Hrvatskim željeznicama Putničkom prometu (HŽPP) rekli su za N1 da je prošle godine vozilo 216.159 vlakova za prijevoz putnika. Od toga je 1368 vlakova kasnilo od 60 do 119 minuta (ukupno 105.773 minute), a 293 vlaka kasnila su više od 120 minuta (ukupno 55.517 minuta). Ukupno je, dakle, kasnio 1661 vlak, a ukupno su kašnjenja trajala 161.290 minuta. Ako bismo to preračunali u dane, ispada da su putnički vlakovi HŽ-a lani zajedno kasnili 112 dana.
Najčešći razlozi kašnjenja su, rekli su iz HŽPP-a, radovi na dionicama pruge zbog kojih se uvodi zamjenski autobusni prijevoz. "S obzirom da je prijevozni put cestom, u većini slučajeva dulji nego prugom, dolazi do kašnjenja koja se reflektiraju i na polaske vlakova u nastavku putovanja. Uz to, tijekom radova na dvokolosiječnim prugama promet se odvija jednokolosiječno, što također dovodi do kašnjenja. A zbog stanja infrastrukture, HŽ Infrastruktura uvodi vožnje smanjenom brzinom zbog kojih također dolazi do kašnjenja", objašnjavaju u HŽPP-u.
FOTO: HINA /Zvonimir Kuhtić
Zbog kašnjenja putnicima isplatili 1787 eura
Prošle godine HŽ Putnički promet zaprimio je i pozitivno riješio 162 zahtjeva za povratom troškova zbog kašnjenja vlakova duljih od 120 minuta te za njih isplatio 1.605,30 eura. Pozitivno su riješili i 38 zahtjeva za kašnjenja vlakova od 60 do 119 minuta, a za njih je isplaćeno 182,50 eura.
Inače, naknade do iznosa od četiri eura prijevoznik nije dužan isplatiti, a putnici nemaju pravo na naknadu ako su o kašnjenju bili obaviješteni prije nego što su kupili kartu ili ako je kašnjenje kraće od 60 minuta. O tome na koji način putnik može podnijeti zahtjev za naknadom troškova zbog kašnjenja vlaka, HŽPP je objavio detaljna uputstva na svojim mrežnim stranicama.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.