FINSKA AUTOŠKOLA

Ovih šest savjeta dobro će doći vozačima: Evo kako pravilno voziti po snijegu

Autor

mm

Otkako se upalio crveni meteoalarm za dijelove Hrvatske, ne prestaju stizati upozorenja o opasnostima koje vrebaju na cestama. Isto tako, treba  biti posebno oprezan oko vožnje, portal Dnevnika Nove TV donosi popis od šest najvažnijih savjeta za sigurniju i spretniju vožnju na cesti. 

19.01.2024. u 12:57
Ispiši članak

Upravljanje

Ako vam automobil počne proklizavati na cesti, najmanje što vam treba je presnažno ubrzanje te nagli i nepromišljeni pokreti upravljača. Odmah treba pritisnuti papučicu spojke i što prije otpustiti kočnicu. Vozilom bi trebalo upravljati u smjeru zanošenja, odnosno dok opet ne osjetimo prianjanje gume za kolnik ili dok se vozilo ne zaustavi. Upravljajte vozilom prilagođenom brzinom uvjetima na cesti i mogućnostima samog vozila. Pokušajte izbjeći nagla ubrzanja i nagla kočenja. Upravljač držite pravilno i pažljivo izbjegavajte nagle pokrete.

Držite razmak

Održavajte potreban razmak između vozila i prilagodite ga uvjetima na cesti, kako bi usporavanje ili zaustavljanje bilo bez opasnosti. Led može uzrokovati do deset puta duži put kočenja u odnosu na suh kolnik.

 

FOTO:HINA/ Edvard Šušak

Stupanj prijenosa

Prebacivanjem u niži stupanj prijenosa automobili s prednjim pogonom dodatno će stvoriti pritisak na prednjoj osovini i potrebno je pripaziti prilikom ulaska u zavoj. Situacija se pogoršava kod automobila sa stražnjim pogonom jer stražnju osovinu koči motor.

Vozila s pogonom na sva četiri kotača nemaju takvih problema, ali treba pripaziti prilikom kočenja jer je automobil uvijek teži i duži je put kočenja.

Proklizavanje

Potrebno je lagano usmjeriti upravljač kao da se ne želi ući u zavoj, a pritom pritiskati spojku kako bi se oslobodila prednja osovina, a vozilo inercijom vratilo u prvotan smjer kretanja. Ako se radi o ekstremnoj situaciji, pokušajte s laganim dodavanjem kočnice. Nikako nemojte pritisnuti kočnicu do kraja.

Podupravljanje

Prilikom ove situacije dolazi do proklizavanja prednjih kotača automobila. Bez obzira na okret upravljača, automobil najčešće ostaje u istoj putanji, odnosno potreban mu je širi luk prilikom svladavanja zavoja. Pritom ne smijemo zanemariti činjenicu da postoji velika opasnost od slijetanja s kolnika. Ipak, podupravljanje se začudo smatra "stabilnim" stanjem vozila, za razliku od zanošenja stražnjeg dijela vozila.

Najbolje što možete učiniti jest zaustaviti prijenos snage na kotače, a to ćete učiniti spomenutom tehnikom pritiska spojke. U istom trenutku lagano popuštajte upravljač kako bi vam se vratila kontrola nad vozilom.

Kočenje

Dopustite automobilu da se što više oslanja na vlastitu inerciju, odnosno trenje. Nakon toga možemo lagano dodati pritisak na kočnicu i otpustiti ga, i tako ponavljati sve do kad se vozilo ne zaustavi. Posljednja u ovom dijelu, ali ne i manje važna stavka jest spojka. Pritiskom na spojku dopuštamo vozilu da se samostalno ispravi, slobodno kretanje daje nam mogućnost upravljivosti nad vozilom.

Zagrepčani se probudili pod snježnim pokrivačem: Prizori ostavljaju bez daha

Ako primjerice vozilo klizi, pritisnemo kvačilo i vozilo, ako nisu ekstremni uvjeti, polako ispravlja svoj smjer kretanja.  Ako vozilo počne kliziti, nemojte naglo kočiti.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.