'HTJELI SMO PRIKAZATI LJEPOTE GRADA'

Ovi srednjoškolci imaju se čime ponositi: Napravili su film o Krapini i obilježili 830. rođendan

im

Gradonačelnik i saborski zastupnik Zoran Gregurović primio je učenike Srednje škole Krapina u Gradskoj vijećnici u utorak. Film koji su napravili vrijedan je doprinos obilježavanju 830. rođendana Grada.

05.03.2024. u 13:44

Gradonačelnik Grada Krapine i saborski zastupnik Zoran Gregurović u utorak je u Gradskoj vijećnici priredio prijam za učenike Srednje škole Krapina koji su napravili film na njemačkom jeziku o gradu Krapini, naziva "Eine Ansichtskarte from Krapina ("Razglednica iz Krapine"), i na taj način sudjelovali u obilježavanju 830. obljetnice Grada Krapine. S učenicima su na prijmu bili i njihova mentorica Jasna Sutlović-Pogačić, prof., te ravnatelj Srednje škole Krapina Ivica Rozijan. Gradonačelnik im je svima tom prilikom dodijelio zahvalnice. "Učenici su se aktivno uključili prošle godine, kada smo obilježavali 830 godina Grada, te su pripremili film o našem gradu i to je jedan njihov hvalevrijedan doprinos našem obilježavanju velike gradske obljetnice", rekao je Gregurović u priopćenju.

Mentorica Jasna Sutlović-Pogačić, prof., kazala je kako je cilj bio s učenicima Opće i Prirodoslovno-matematičke gimnazije napraviti film kao poklon Gradu za veliku obljetnicu, 830. rođendan. "Htjeli smo prikazati ljepote našega grada i pružiti jedan drugi pogled i drugu perspektivu svim posjetiteljima grada Krapine, domaćim ili stranim turistima, prvenstveno onima iz njemačkog govornog područja jer je njemački naš predmet, a željeli smo, naravno, i naše sugrađane potaknuti da promisle i uživaju u našoj viziji ovoga našeg krasnog grada",  istaknula je mentorica i dodala da je u filmu objedinjeno iskustvo koje su učenici stekli tijekom četiri godine u projektnoj nastavi. Sakupljali su ga provođenjem različitih dvojezičnih radionica kreativnog pisanja, poezije i slično", kazala je.

"Sakupljali su ga i stalnim sudjelovanjem u tradicionalnom Danu integrirane nastave, posvećenog Ljudevitu Gaju. Obrađivali smo neke međupredmetne teme, povezivali smo hrvatski, njemački i povijest kao predmete. U filmu dolaze do izražaja kreativnost i visoka motiviranost naših učenika, njihove izuzetne komunikacijske vještine i poznavanje novih digitalnih tehnologija. Tu je i njihova velika spremnost i predanost da se uopće upuste u jedan takav posao i višemjesečni rad", naglasila je profesorica te zahvalila ravnatelju i gradonačelniku i njegovim suradnicima na podršci. Ravnatelj Ivica Rozijan kazao je kako mu je drago što su učenici Srednje škole Krapina jednim radom pridonijeli važnosti postojanja Krapine, kao povijesnog, kulturnog, obrtničkog i gospodarskog središta, stoji u priopćenju.

'Zagorci su rođeni s malom maturom'

"Još 1912. godine krajem kolovoza u Krapini je profunkcionirala mala gimnazija u kojoj su na početku radili svećenici i franjevci koji su mogli obrazovati seoski puk grada Krapine i okolice koji se vrlo brzo počeo razvijati, tako da su nakon nekoliko godina 'stranjska' djeca morala plaćati određenu školarinu da bi mogla u Krapini polaziti školu. Godine 1823. nakon požara u samostanu izgubili su se neki dokumenti koji dijele tu povijesnu poveznicu, međutim na uporno traženje Krapinčana zemaljska vlada je 1907. godine donijela odluku o osnivanju male realne gimnazije u Krapini. Uz sve to, važan je podatak da od 1846. u ovom sjeverozapadnom dijelu Hrvatske je jedina bila takozvana nedjeljna škola za naučnike i pomoćnike za razvoj poduzetništava", objasnio je Rozijan, piše u priopćenju.

"To nam govori da je uzrečica da su 'Zagorci rođeni s malom maturom', istinita", ispričao je ravnatelj Rozijan. Istaknuo je da je neraskidiva veza obrazovanja u Krapini i samoga Grada Krapine jer Srednja škola Krapina sa svojih više od 900 učenika sudjeluje u brojnim događajima kao partner Gradu. "Učenici dolaze iz svih dijelova Krapinsko-zagorske županije i upravo se oni slijevaju svakodnevno u Krapinu, što dodatno pridonosi našoj prepoznatljivosti. Nadamo se da će se suradnja s Gradom razvijati na tako velikoj razini i u budućnosti", poručio je Rozijan. Angažman učenika Leona Ormuž, koja je sudjelovala u izradi filma, kazala je kako je on pregled aktivnosti kojima su se bavili tijekom četiri godine srednjoškolskog obrazovanja, dok je Nika Majsec istaknula da je bila zadužena za dio o Muzeju krapinskih neandertalaca.

Ovo su učenici koji su spasili ženu iz gorućeg stana: 'Pekle su nas oči, pali smo niz stepenice'

Majsec je preporučila budućim generacijama da nastave ovaj projekt te da dalje veličaju Muzej i Krapinu u cijelome svijetu. Ivona Herout je, govoreći o radionici poezije, kazala da je riječ o poeziji na hrvatskom i njemačkom jeziku, budući da je i Ljudevit Gaj govorio oba jezika, a upravo je tako i nastala pjesma "Ponad grada", inspirirana legendom o Čehu, Lehu i Mehu i njihovoj sestri Vilini. Župnu crkvu sv. Nikole biskupa u videu je predstavila Karla Kunštek koja je lani proslavila 120. obljetnicu izgradnje, dok je Tea Poslon svoj dio u filmu posvetila Galeriji grada Krapine koja je prošle godine obilježila 30. obljetnicu. Zadatak Saše Vidović pak je bio uokviriti cijeli film, spojiti ga u smislenu cjelinu i obogatiti ga glazbom. U izradi filma sudjelovali su i učenici Antonio Gradečak i Hrvoje Pongračić, stoji na kraju priopćenja.