KOJA JE TAJNA USPJEHA?

Ovdje se turisti ne žale na cijene: 'Tu je kao u Engleskoj, ali vrijedi novca, uživamo'

Autor

mm

Približava se početak udarnog dijela turističke sezone u Hrvatskoj. Nakon pandemijskih godina brojke se vraćaju "na staro", no ono što je svakako novo su - više cijene.

03.06.2024. u 07:26
Ispiši članak

I dok se domaći turisti bune na astronomske cijene na našoj obali, novinari N1 televizije su posjetili Rovinj koji nema problema s cijenama. U ovoj istarskoj oazi turisti su prezadovoljni.

"Za mene je ok cijena. Sladoled je odličan! Skuplje nego u Srbiji, ali i dalje prihvatljivo. Prelijepo je. Isplati se prijeći toliki put", tvrdi turist iz susjedstva. S druge strane, nije neobično da u ljepotama naše obale uživaju turisti sa zapada Europe.

"Divno je, uživamo. U Engleskoj je jako skupo, a ovdje su cijene kao u Engleskoj. Ali uživamo, vrijedi novca", dodaju turisti iz Engleske, a s njim se slažu i Nijemci. "U usporedbi s Njemačkom nije skupo. Za mene je ovdje povoljno!", kažu.

Foto:Pexels

Ugostitelji tvrde kako im je nabava skuplja

Jedini koji su pred kamerama priznali kako se ne slažu s ovim uvaženim mišljenjem su Talijani. "Jako je skupo u usporedbi s našim prosjekom u Italiji", dodaje jedan turist iz Italije. 

Oni koji takve cijene postavljaju i naposljetku od njih žive su ugostitelji. Kako im je rekao Tadija Rakita sve je isto kao prošle godine. "Naše cijene finalne su iste, a u nabavi nam je skuplje. Kako se snalazite? Improvizacija cijeli i život, k'o i država!".

Neki su pak svjesni kako će uvijek biti nezadovoljnih gostiju, ali održivost poslovanja i stalni gosti pobijaju argument da su cijene previsoke. "Naravno da uvijek ima gunđanja, ali tko voli nek izvoli. Nama najviše govori kad nam se vraćaju gosti", dodaje Davor Čombe, također ugostitelj.

Foto:Pexels

U Rovinju sedam posto više noćenja nego lani

Što se tiče brojeva, trenutno u Rovinju boravi gotovo 19 tisuća gostiju, najviše iz Njemačke i Austrije. U predsezoni je u prvoj polovici ove godine ostvareno ukupno 680 tisuća noćenja, što je rast od čak sedam posto u odnosu na lani.

Kako im je rekla Ksenija Pehar, privatna iznajmljivačica, posla će bitim ali trenutna popunjenost je loša.  Tvrdi kako se sve promijenilo pojavom koronakrize koja je potrošačima usadila neke nove navike.

"Trenutni booking za ovu sezonu je vrlo loš, ali današnji gosti bukiraju u zadnji tren. Mi se ne bojimo, bit će posla. To je trend koji je počeo tijekom korone i nastavio se". Ona pak ne planira dizati cijene. "Razmišljala sam da dignem, ali radije da sam puna više dana nego da bude prazno", dodala je.

Foto:Pexels

Potrebno je preusmjeriti posjećenost i na ostale mjesece u godini

U čemu je tajna uspjeha kada je u pitanju Rovinj? Direktor Turističke zajednice Istre smatra da je ovaj poluotok najbolji primjer održivog turizma na Mediteranu općenito.

"Održivost se očituje u tome da smo vratili život u središnji dio Istre, mlade obitelji su se preselile u unutrašnjost, podigli su ono što su njihovi noni imali, imanja, vinograde, voćnjake, polja i proizvodnje.

Turizam uzima maha, Jadran na vrhu neslavne ljestvice: 'Moramo se time ozbiljno početi baviti'

Ako smo 90-ih godina imali manje od 10.000 noćenja, prošle godine smo dogurali do tri milijuna", rekao im je Denis Ivošević, direktor TZ Istra. Kako bi održivost došla na još viši nivo, potrebno je preusmjeriti dio turističkog prometa i na ostale mjesece u godini, a ne samo u udarni lipanj, srpanj i kolovoz.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.