STANJE U UGOSTITELJSTVU

OTVORENO Je li Hrvatska spremna za turističku sezonu?

Autor

lb

Ljudi su željni odmora. Turistički se djelatnici nadaju dobroj sezoni, boljoj od prošlogodišnje. S obzirom na to da se očekuje daljnje ublažavanje ograničenja na putovanjima, ponajprije ukidanje obveznog odlaska u karantenu turistima koji se vraćaju iz Hrvatske, čini se da se stvaraju uvjeti za jednu dobru ljetnu sezonu. Je li se Hrvatska na važnim tržištima uspjela pozicionirati kao sigurno, kvalitetno i dobro pripremljeno odredište? Na to pitanje odgovor se tražio u emisiji HRT-a Otvoreno.

03.06.2021. u 22:33
Ispiši članak

Na pitanje vjeruje li da sada kada smo epidemiološki obojani žutom bojom povećati buking u Hrvatskoj Monika Udovičić, ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove rekla je kako ju izrazito veseli današnja vijest.

"Želimo da i ostatak Hrvatske ne bude u crvenoj zoni. Sve mjere koje je donosio Nacionalni stožer da barem priobalni dio bude u žutoj zoni te da prelazak granice bude jednostavniji, odnosno da budemo dostupniji gostima s našim emitivnih tržišta", rekla je Monika Udovičić, ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove.

Komentirala je i epidemiološko stanje u drugim turističke državama Mediterana.

"Ne trebamo biti nezadovoljni što naši konkurenti imaju ili bolju ili dobru epidemiološku situaciju. Izrazi je bilo važno napraviti domaću zadaću, odnosno pripreme za turističku sezonu. To smo i napravili. U prosincu je ministrica osnovala savjet, iz čega je proizašao projekt "safe stay in Croatia" te niz drugih aktivnosti , primjerice punktovi za testiranje turista. Cijepe se turistički djelatnici i u nekim ih je županijama već preko 60 posto cijepljeno, dodala je.

Morali smo se prilagoditi vremenu u kojem živimo, rekla je.

Bienenfeld: Zagreb ponovno postaje zanimljiv turistima

Nastavno na kartu na kojoj je Zagreb još u crvenoj zoni Martina Bienenfeld, direktorica TZ-a grada Zagreba, rekla kako je Zagreb u pet mjeseci ostvario 10 posto svih dolazaka u Hrvatsku.

"Jako je dobro da je polovica tih gostiju došla iz Hrvatske, na drugom su gosti iz Italije, a trećem iz SAD-a. To znači da Zagreb ponovno postaje zanimljiv turistima, gostima koji su i prije pandemije otkrivali Zagreb i ponovno mu se vraćaju, dodala je.

Naglasila je e da je i grad Zagreb prikupili 14-15 punktova za testiranje na korona virus.

"Naši gosti koriste turističku zajednicu da se testiraju i vikendom kad ne rade drugi laboratoriji s obzirom na to da znamo da je Zagreb poznata City Break destinacija i gosti borave preko vikenda", zaključila je.

Komentirala je i dolazak Ryanaira u Zagreb.

"I ta aviokompanija i Croatia Airlines, koja otvara svoju mrežu europskih letova, a li i najave slijetanje drugih aviokompanija ponovno je u interesu", dodala je.

Selimir Ognjenović, vlasnik tvrtke I.D. Riva Tours (njemački turoperator) govorio je koliki je interes u Njemačkoj za odmor u stranoj zemlji i na temelju čega odlučuju gdje će ići.

"Postoji uobičajena metoda određivanja gdje će se putovati u normalnim uvjetima. U vrijeme pandemije u novo normalno ili nenormalno vrijeme 2020. godine mi smo si potvrdili veliku vjernost našeg najvažnijeg emitivnog tržišta Njemačke. Preko 1,5 milijun Nijemaca prošle godine bilo je u Hrvatskoj.

Za njih je najvažnije da znaju kome idu i što mogu očekivati kao i da u novo vrijeme znaju sve uvjete koji su vezani uz njihov odlazak od kuće i povratak kući Uz poštivanje rezultata Zagreba, koji su veliki, oni u vrijeme dok smo mi epidemiološki obilježeni kao zemlja visokog rizika gotovo su za jedan ozbiljniji turizam su nemogući", rekao je.

Dodao je kako u Njemačkoj imamo veliki potencijal. "Ja ih ne zovem samo gostima nego prijateljima. Naši stalni gosti koji se vraćaju u Hrvatsku, neki koji ju ne samo upoznaju nego i vole, oni su naš najveći kapital", smatra Ognjenović.

Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma, govorio je o tome jesmo li ispunili preduvjete da Hrvatska bude najsigurnija zemlja Mediterana. "Usudio bih se reći da je. Možda kasnimo 15-ak dana, no učinili smo sve da budemo u ovom trenutku jedna od najatraktivnijih destinacija na Mediteranu. Naravno, i ova godina će biti obilježena prije svega kao godina autodestinacije. Nažalost avijacija se još uvijek nije digla u volumenu u kojem bismo htjeli, no za razliku od lani postoje naznake da će ova sezona biti bitno bolja", smatra.

"Kako bi sezona protekla što bolje epidemiološko stanje je nulta pozicija svog turističkog prometa i bez toga nemamo nikakve realne šanse da nam se dogodi ozbiljniji turizam", dodao je.

'Ponavlja se slična situacija'

Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma pri HGK, rekla je da se obiteljski iznajmljivači nadaju kako će situacija biti bolje od prošle godine. "Činjenica je da se ponavlja slična situacija. Ponovno su upitni gradovi kako će proći. Po otocima, kuće za iznajmljivanje , pogotovo luksuzne, su puno više tražene. Također je velika razlika po regijama. Istra je puno bolje bukirana, kao i lani, od juga Dalmacije. Lijepo je vidjeti da se nešto pokreće, da gosti dolaze, nažalost situacija s bukingom u srednjoj i južno Dalmaciji, pogotovo u gradovima, nije baš idealna i dalekoj e od 2019. godine. Nadamo se da će biti last minute rezervacija i da će se na kraju bukirati i da će biti bolje nego prošle godine", rekao je.

"Što se tiče mjera, zahvalni smo Ministarstvu turizma što je donijelo pravilnik kojim će se turistička pristojba i turistička članarina smanjiti za 50 posto. Međutim postaje problem paušalnog poreza koji nije ove godine uopće umanjen. Ako nije bilo moguće da se to dogovori s Ministarstvom financija oko smanjivanja paušalnog poreza tražili smo da lokalna samouprava donese odluku o visini paušala van rokova. Ako će recimo Dubrovnik imati popunjenost 20-30 posto da se dopusti da preprave odluku o visini paušala. Još jednom molimo Ministarstvo turizma da intervenira prema Ministarstvu financija i da pokuša izaći u susret privatnim iznajmljivačima", nastavila je.

Arsen Ercegović, predsjednik Hrvatske udruge privatnih brodara, rekao je kako su lani na razini čitave branše ostvarili osam - devet posto u odnosu na 2019. godinu. "Ima kolega koji nisu 2020. uopće odvezali brod od rive, a ima i onih koji neće niti ove godine napraviti nikakav prihod. Situacija je prilično ozbiljna. Nadamo se da ćemo ove godine odraditi bolju sezonu nego lani. Nismo imali problema sa zarazom gostiju, poštuju se epidemiološke mjere, boravimo na otvorenim prostorima, drži se razmak i tu ne vidimo problema", istaknuo je Ercegović.

"Vezano uz male brodare, u pripremi je odluka. Nije na meni da donosim ekskluzivne vijesti, ali mislim da je premijer to već komunicirao da se sprema mjera pomoći turističkim brodarima, povremenom i privremenom prijevozu, ali i turističkim agencijama i event industriji. Sačekajmo još nekoliko dana vjerujem da će resorni ministri to detaljnije komunicirati. Nisu zaboravljeni i u samom finišu je odluka koje će biti temelj koje će biti pomoć za ta tri sektora", rekla je Udovičić nadovezujući se na Ercegovića.

Dodala je i kako je ministrica Nikolina Brnjac donijela odluku da i ove godine idemo u smanjenje turističke pristojbe i članarine za 50 posto neovisno kakva će turistička godina biti za privatne iznajmljivače te 20 posto za nautiku, odgovorila je Udovičić na apel Nimac Kalcina.

"Imamo dobar partnerski odnos s udrugom privatnih iznajmljivača i ovaj dio koji ste se osvrnuli na Ministarstvo financija ono mora brinuti i o sektoru, ali i o prihodima državnog proračuna te prihodima jedinica  lokalne samouprave i vjerujem da čini sve što je u njihovoj moći, kao što činimo i mi da stvarno pomognemo svima onima koji su se našli u problemima. Mislim da smo u ovim okolnostima učinili mnogo i pogotovo kada govorimo o mjerama za zadržavanje zaposlenosti u turističkom sektoru i spremni smo za početak ove turističke sezone", smatra Udovčić.

'Vrijeme najveći neprijatelj sezone'

Bienenfeld smatra da je smanjenje turističkih kapaciteta u privatnom i hostelskom smještaju uslijed pandemije i potresa samo privremeni i prolazni trend.

Ognjenović smatra kako je najveći neprijatelj uspješnosti turističke sezone vrijeme, pod pretpostavkom da smo izašli iz crvenog. "U kraćem vremenu mora se napraviti nešto što se prije radilo mjesecima. Last minute je bio sinonim za dotad neprodane kapacitete od 10 do 20 posto te se onda napravila dobra cijena i to prodalo. Sada je cijeli ovogodišnji turizam last minute", smatra.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.