ANUŠIĆ ZADOVOLJAN
Otvorena dionica autoceste A5 od Osijeka do Belog Manastira; Plenković: To je velika politička poruka, taj dio bio je okupiran
Dionica autoceste A5 od Osijeka do Belog Manastira otvorena je u petak, a na otvaranju je predsjednik vlade Andrej Plenković istaknuo kako su ravnomjerni regionalni razvoj Hrvatske, prometna povezanost te gradnja infrastrukture, vladini strateški prioriteti.
Dionica autoceste od Osijeka do Belog Manastira, koja je dio međunarodnog prometnog 5C koridora, duga je 24,5 kilometara, a vrijednost radova iznosi više od 500 milijuna kuna.
Otvarajući dionicu, premijer Plenković kazao je da europski koridor 5C koji povezuje Budimpeštu s Pločama, upravo u Slavoniji dobiva svoju punu međunarodnu dimenziju.
Najavio je kako će radovi na preostalih pet kilometara do mađarske granice bit će završeni tijekom 2024. godine te da je današnjim otvorenjem poslana još jedna snažna poruku dovršetka infrastrukture i mreže hrvatskih autocesta.
Poručio je kako ova autocesta mora davati dinamiku gospodarskog razvoja, kroz sve prednosti koje koridor nosi za istok Slavonije te da se na ovaj način u cijelosti integrira Baranju u cestovnu strukturu i prometnu povezanost Hrvatske.
"To je velika politička poruka, jer je ovaj dio Hrvatske nekada bio privremeno okupiran, a danas ova autocesta ljudima koji ovdje žive omogućuje da stvore vibrantnu ekonomsku atmosferu te aktivnost koja će doprinijeti razvoju Slavonije. Ovo je također dio projekta Slavonija, Baranja i Srijem koji daje rezultate", ustvrdio je Plenković.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je kako se nakon Pelješkog mosta sada otvara i dionica 5C koridora. Očekuje da će se izgradnja preostalih nekoliko kilometara do mađarske granice, ugovoriti početkom iduće godine i da će biti završena u 2024.
"Sad se tek vidi koliko je dobra bila odluka vlade iz 2017. godine o odustajanju od monetizacije i prodaje autocesta. Odlukom da taj cijeli proces refinanciramo omogućili smo HAC-u da usprkos tadašnjoj zaduženosti može graditi nove dionice autocesta", rekao je Butković.
Najavio je kako danas otvorena dionica autoceste neće biti u sustavu naplate do Nove godine te pozvao građane da dođu i pogledaju most, koji se nalazi na ovoj dionici, koji je impresivan i nešto dulji od pelješkog.
Predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan podsjetio je da je ukupna duljina koridora 5C kroz Hrvatsku 88,6 kilometara, a nakon puštanja u promet ove dionice u prometu će biti ukupno 83,6 kilometara te da još preostaje izgraditi pet kilometara do granice s Mađarskom.
Osječko-baranjski župan Ivan Anušić napomenuo je kako je "jedna prijašnja vlada" taj koridor svela samo na brzu cestu i stavila van planova izgradnje, ali da je mandatu sadašnje vlade projekt vraćen u puni profil autoceste.
Gradonačelnik Belog Manastira Tomislav Rob ocijenio je kako je otvaranje od petka najveći događaj od mirne reintagracije Baranje, koji puno znači za građane, ali najviše za poduzetništvo i gospodarski razvoj.
Osječki gradonačelnik Ivan Radić istaknuo je kako nije moglo biti ljepšeg poklona za današnji dan grada Osijeka od produžetka 5C koridora, dodavši kako će realizacijom ovog projekta Osijek postati prometno čvorište, s dobrom povezanošću sa Zagrebom, Budimpeštom i Pločama.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.