Pomoćnik ministra pomorstva

Orlić: Čišćenje Raškog zaljeva još desetak dana

Autor

mn/h

 Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture za sigurnost plovidbe Siniša Orlić u utorak je za posjeta Raškom zaljevu u kojem se u petak dogodio ekološki incident , istjecanje goriva iz teretnog broda Fidelity usidrenog u luci Bršica, pohvalio Operativni centar Istarske županije, Civilnu zaštitu i sve uključene u akciju uklanjanja šteta, a kako je rekao, čišćenje će trajati još desetak dana.

26.06.2018. u 17:54
Ispiši članak

Mjesto Trget i Raški zaljev obišli su u utorak pomoćnik ministra  Siniša Orlić i predstavnici Lučke uprave Rijeka, pod čijom je upravom transportna luka za stoku i drvo Bršica; ravnatelj Denis Vukorepa i predsjednik Upravnog vijeća Bojan Hlača. Održali su i sastanak s načelnicom Općine Raša Glorijom Paliskom.

   "Izražavam žaljenje što je došlo do ovog ekološkog incidenta kakav se ne događa često, no s obzirom na to da našim morem godišnje prometuje 70 milijuna tona opasnog tereta, od čega 10 posto završava u našim lukama, svjesni smo da postoji mogućnost takvog scenarija.“, rekao je pomoćnik ministar Siniša Orlić.

 Na sastanku s raškim čelnicima dogovoreno je kako će se nastaviti čišćenje obale, plaže i Raškog zaljeva, kao i pomoć koju će ministarstvo pružiti Općini Raša prilikom čišćenja.

"Kolikogod je ovo što se dogodilo loše, toliko je i dobro jer je pokazalo kako naše službe ipak djeluju dobro i pravovremeno.“, ocijenio je Orlić  pohvalivši Operativni centar Istarske županije, Civilnu zaštitu i sve uključene u akciju uklanjanja šteta koja je nastala tim ekološkim izgredom.

 Reakcija je bila pravovremena i danas je stanje puno bolje nego prije četiri dana, ocijenio je pomoćnik ministra Siniša Orlić. O nastaloj šteti nije želio nagađati, ali je rekao kako će se inzistirati da štetu nadoknadi brodar, da se i tako pokaže kako se treba ponašati u Hrvatskoj i hrvatskim lukama.

 Službenih rezultata istrage o ekološkom incidentu još nema, jer je istraga koju je preuzelo državno odvjetništvo  u tijeku.

 Ministarstvo pomorstva  je dan nakon incidenta objavilo kako su potvrđene sumnje javnosti da je do onečišćenja došlo tijekom ukrcaja goriva na brod Fidelity koji plovi pod libanonskom zastavom.

 "S velikom vjerojatnošću možemo reći da se radi o ljudskoj grešci te će se u prijavi obuhvatiti i posada broda“, rekao je Orlić.

  Brod Fidelity u luci Bršica ostaje dok se ne završi istraga i dok se ne položi jamstvo za naknadu štete, koja se još ne može procijeniti.

 Prema riječima pomoćnika ministra Orlića, u more je isteklo oko 3800 litara goriva, a čišćenje će trajati još desetak dana

  Načelnica Općine Raša Glorija Paliska izrazila je zadovoljstvo sastankom i pomoći koju su dobili i koja im je obećana od ministarstva i Lučke uprave Rijeka, posebno zbog mjera koje će se poduzeti da se poboljšaju ekološki standardi rada u luci Bršica.

 Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa je ponovio kako je krivac ljudski faktor. „Mi ćemo postrožiti naše prisustvo i već danas smo izdali nalog da djelatnici Lučke uprave, iako to nije prema važećim pravilnicima, budu prisutni prilikom utovara goriva.“, rekao je  Vukorepa.

Sanacija Trgeta i Raškog zaljeva, kao i obale u susjednim općinama Marčana i Barban i danas je nastavljena. Još uvijek je na snazi zabrana kupanja, a preventivno je izdana i zabrana stavljanja u promet dagnji iz uzgajališta u Raškom zaljevu.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.