MIŠLJENJE PROMETNOG STRUČNJAKA

OPREZ VOZAČIMA Donosimo savjete kako voziti kada nakon ljetne sparine padne kiša

Autor

av/autoportal

Kad nakon ljetne sparine padne kiša, površinski sloj prašine se navlaži i cesta postaje skliska kao na poledici, to je posebice opasno na našim cestama u Dalmaciji i Istri, koje imaju asfalt bogat vapnencem, ističe prometni stručnjak i profesor Fakulteta prometnih znanosti Željko Marušić.

14.08.2019. u 07:00
Ispiši članak

"Na suhom je svaki vozač spretan i svaka guma dobra. Na kiši se poznaju junaci! Posebice na ljetnoj kiši. Ovo valja dobro upamtiti u vrijeme kada kiše i nevere smjenjuju ljetne vrućine. Kiša koja padne nakon duže sparine, pretvara ceste u opasna klizišta. Najopasnije je kad (prava) kiša počinje. Ne kad padnu prve kapljice, nego kad se navlaži cijeli kolnik.

Kritično je kad je cesta toliko navlažena, da se vide tragovi od prolaska vozila. Tad se površinski sloj prašine pomiješa s vodom, tvoreći tanak sloj blata, koji je opasan poput leda. Problemi bi bili znatno manji, da je površina ceste, kao kod inozemnih autocesta, izvedena hrapavije, piše Autoportal.

Ovako neiskustvo i nepažnja vozača te neispravnost vozila, izrazitije dolazi do izražaja. Najgore je što niti jedan vozač, u niti jednom automobilu, ne može biti potpuno siguran, jer ne može utjecati na ponašanje ostalih sudionika u prometu.

Najgora situacija je u Dalmaciji i Istri. Tamo su ceste koje imaju asfalt bogat vapnencem, koji se izlučuje na vrućini i s prvim kapima kiše postaje iznimno opasan. U takvim situacijama vozačima se preporuča da maknu nogu s gas papučice.

Najbolje je ne voziti za ljetnih kiša ili barem pričekati dok kiša ne ispere površinski sloj ceste. Mnogi ipak nisu spremni za ovakva ‘odricanja’, što se donekle može shvatiti ako je automobil potpuno ispravan. No upuštanje u takve avanture s istrošenim gumama i neispravnim kočnicama, ravno je ruskom ruletu. Toga bi trebao biti svjestan vlasnik svakog starijeg i zapuštenog automobila.

Kako povećati sigurnost vožnje na ‘ljetnoj poledici’ i voziti uz prihvatljivu razinu rizika? Vrijede iste preporuke kao i kod prave, zimske poledice", smatra prometni stručnjak.

Važni savjeti:

1. Vozite što sporije, ne brže od 60 km/h,

2. Povećajte razmak od vozila ispred sebe na barem 50 metara.

3. Papučicu kočnice pritišćite što opreznije te izbjegavajte naglo uključivanje nižeg stupnja, jer kotači mogu blokirati,

4. Pravodobno usporite pred svakim zavojem te izbjegavajte naglo okretanje volana,

5. Izbjegavajte sva pretjecanja, nigdje vam se ne smije žuriti!

6. Pravodobno upozorite ostale sudionike u prometu u svoje namjere, posebice pri skretanju ulijevo,

7. Pozorno motrite na ostale sudionike u prometu, posebice na motocikliste i pješake te pravodobno usporite pred pješačkim prijelazom.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.