ZAŠTITA PRAVA POTROŠAČA

Oporba: Svi štite svoje građane osim hrvatske Vlade. Neka se zamrznu cijene prehrambenih namirnica!

Autor

mp/h

Saborski Most i Socijaldemokrati iskoristili su u petak raspravu o novom zakonu o zaštiti prava potrošača kako bi prozvali Vladu da se ne snalazi u okolnostima koje donosi galopirajuća inflacija, odnosno da se ponaša kao da se ništa ne događa.  

21.01.2022. u 11:53
Ispiši članak

Svi štite svoje građane osim hrvatske Vlade, koja kaže da će možda nešto napraviti, ustvrdio je bivši šef SDP-a, sada socijaldemokrat Davor Bernardić, pa pozvao kolege da se pridruže njihovu prijedlogu da se zamrznu cijene osnovnih prehrambenih namirnica.

 U zadnjih 10 mjeseci poskupio je svaki drugi prehrambeni proizvod, cijene nekih narasle su i 150 posto, čak je toalet papir poskupio skoro 50 posto, naveo je Bernardić.

Nikola Grmoja (Most) pita razmišlja li se u Vladi  kako zaštititi potrošače od njenih nerazumnih odluka, a kao jednu takvu spominje zamrzavanje cijena goriva.

 "Sada imamo situaciju da, kad je pala cijena barela nafte, oni koji su u periodu dok je bila zamrznuta gubili, dižu cijenu, pa naši građani plaćaju skupo gorivo", izjavio je zastupnik i zauzeo se za ukidanje trošarina na gorivo, a ne zamrzavanje cijena, "jer na kraju to će sve platiti potrošači".

 I dok Grmoja tvrdi da Vlada predlaže zakone koji neće poboljšati položaj potrošača, HDZ-ovci uvjeravaju da je novi zakon o zaštiti potrošača ozbiljan iskorak, a SDP ga naziva dobrodošlim.

Zašto potrošač ne može prigovoriti putem Vibera ili Whatsappa?

 HDZ-ovi zastupnici posebno pozdravljaju što se u nepoštene trgovačke prakse ubraja i dvojna kakvoća robe, odnosno svako stavljanje robe na hrvatsko tržište uz tvrdnju da je identična robi u drugim članicama EU, iako se značajno razlikuje po sastavu i kvaliteti.

 Mariju Jelkovac zanima što u praksi znači proširenje crne liste nepoštenih praksi lažnim potrošačkim recenzijama, a Ljubicu Maksimčuk može li potrošač pisani prigovor podnijeti i Viber aplikacijom?

Državna tajnica u Ministarstvu gospodarstva Nataša Mikuš Žigman pojašnjava da internetska platforma, kod potrošačkih recenzija, mora jasno naznačiti temelje li se one na stvarnom iskustvu, kako potrošač ne bi temeljem neistinitih recenzija kupio uslugu, a kao primjer navodi recenzije kod rezerviranja hotelskog smještaja.

Kad je pak riječ o pisanim prigovorima, oni se mogu podnijeti e-poštom, chatom, ne i Viberom i Whatsappom, jer oni ne zadovoljavaju uvjet pohrane vremena i sadržaja komunikacije, pa ne postoji trag o podnesenom prigovoru.

Takvom se objašnjenju čudi Marijana Puljak (Centar) i kaže da kod tih aplikacija  postoje načini kako se sadržaj može sačuvati, no Mikuš Žigman uzvraća da je poruke lako obrisati pa se gubi trag da je  poslana, stoga takvi načini podnošenja prigovora nisu predviđeni.

SDP-ova Barbara Antolić Vupora (SD) kaže da je novi zakon dobrodošao, no da mu nedostaju oni koji će pratiti njegovu provedbu,  inspektori nisu dovoljno educirani za internetsku trgovinu.

Inspekcijske službe stalno se jačaju, pogotovo u nadzoru digitalnog tržišta, uvjerava državna tajnica.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.