SJEĆATE LI SE?

Obljetnica je gradnje pontonskog mosta koji je u Domovinskom ratu povezao sjever i jug zemlje

Autor

kj/h

Na današnji dan prije 30 godina dovršena je izgradnja pontonskog mosta u Novskom ždrilu koja je u ratnim okolnostima omogućila spajanje Dalmacije sa sjevernom obalom i kontinentalnom Hrvatskom, podsjetila je u utorak kompanija Brodosplit.

18.07.2023. u 12:42
Ispiši članak

"Izgradnja tog impresivnog mosta, koji je bio dug 279 i širok 18 metara bila je plod suradnje Brodosplitovih projektanata i Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje iz Splita, a provodio se pod okriljem Ministarstva pomorstva, prometa i veza", priopćio je Brodosplit.

Gradnju mosta nadzirala je tvrtka Konstruktor iz Splita, a za povezivanje mosta korišteno je pet teglenica tvrtke Brodospas, šest prijelaznih čeličnih mostića te bočne zaštite od topničkih granata, koje su izradili radnici Brodosplita i montirali na gradilištu.

Investitor su bile Hrvatske ceste koje su izvedbu radova povjerili Brodospasu i Brodosplitu. U izgradnji je sudjelovala i zagrebačka Hidroelektra.

Postavljanje mosta osiguravale su 40. inženjerijska bojna, 307. logistička baza Zadar, Bojna za specijalna djelovanja Matija Vlačić, 1. gardijska brigada, 112. brigada, 7. domobranska pukovnija, 264. izvidničko-diverzantska satnija, Vojna policija te pripadnici MUP-a.

U roku od samo tjedan dana, napominje se u priopćenju radnici Brodospasa, Brodosplita, Brodotrogira i Brodogradilišta Vranjic uspješno su preradili pet teglenica kojima je montiran i usidren pontonski most.

Radnici Konstruktora istodobno su u suradnji s Hrvatskim cestama radili na izgradnji prilaznih cesta s obje strane Novskog ždrila koje su se naslanjale na pontonski most.

Pontonski most bio pod paljbom do oslobođenja zadarskoga zaleđa u Oluji

Brodosplit je zahvalio svim radnicima tvrtki koje su sudjelovale u izgradnji mosta, kao i hrvatskim braniteljima, dragovoljcima i stručnjacima koji su bili odgovorni za sigurnost i obranu mosta.

"Vaša predanost i stručnost ostaju trajni simboli ovog značajnog povijesnog događaja", poručili su iz Brodosplita.

Novsko ždrilo vraćeno je pod kontrolu hrvatskih snaga u vojno-redarstvenoj operaciji Maslenica, koju su rano ujutro 22. siječnja 1993. godine pokrenule Hrvatska vojska i policija. Akcija je uspješno završila u 72 sata i ponovno je spojila sjever i jug zemlje, a neprijatelj je doživio prvi veći poraz.

Na istome mjestu na kojemu je u studenome 1991. godine srušen Maslenički most sagrađen je pontonski, koji je često bio pod paljbom neprijatelja do oslobođenja zadarskoga zaleđa u akciji Oluji 1995. godine.

Pontonski most omogućio je uspostavu prometa između sjevera i juga do izgradnje novoga Masleničkog mosta, za koji je 30. siječnja 1993. godine predsjednik Republike Franjo Tuđman položio temeljni kamen.

Borbe u operaciji Maslenici trajale su do kraja ožujka i završetka operativnih djelovanja, a u akciji i poslije nje poginulo je 127 hrvatskih branitelja.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.