'POPRAVITE SUSTAV!'

O problemima oko izdavanja Covid putovnica iz KoHOM-a prozvali Beroša: Ovo je sramotno postupanje Ministarstva zdravstva, HZJZ-a, HZZO-a, Stožera...

Autor

bkk

Koordinacija hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) oštrim priopćenjem ministru zdravstva Viliju Berošu reagirala je na probleme  u provedbi i administriranju cijepljenja, koji su, kako kažu, nakon šest mjeseci trajanja cijepljenja protiv Covida-19 "dosegnuli vrhunac".

05.06.2021. u 15:23
Ispiši članak

"Dio pacijenata je dobio obje doze cjepiva, a nije upisan u sustav i ne vidi se da su cijepljeni. Pacijenti koji su preboljeli Covid-19 prije manje od šest mjeseci i dobili su samo jednu dozu cjepiva, prema uputi Stožera – sada ne mogu dobiti Covid putovnicu. Pacijenti koji su preboljeli Covid-19, a samo im je rađen brzi antigenski test, a ne i PCR - uputa koja je bila na snazi tada i sada: ako je brzi antigenski test pozitivan kod osobe koja ima simptome Covida, ne treba raditi i PCR već je BAT dovoljan za dijagnozu. Sada im se ne priznaje taj test i ne mogu dobiti potvrdu o preboljenju!

Pacijenti kojima su obiteljski liječnici u svojim ordinacijama napravili brzi antigenski test i dijagnosticirali Covid-19 infekciju – neki su bili blažih simptoma i nije ih se nikamo slalo, već se samo upisalo u Repozitorij i prijavilo zaraznu bolest ZZJZ-u. Oni koji su bili teže oboljeli poslani su u bolnicu gdje se najčešće nije ponavljao test ili, ako je i proveden PCR, obiteljski doktori nemaju taj nalaz, već samo otpusno pismo.

Pacijenti koje obiteljski liječnici prema tadašnjoj uputi Stožera nisu slali na testiranje već su samo upisali da boluju od Covid-19 infekcije na osnovi pozitivnog nalaza članova obitelji i istih simptoma bolesti, na vrhuncu vala epidemije, kad se PCR testiranje čekalo danima, sada ne mogu dobiti potvrdu o preboljenju", nabrojali su u svom priopćenju.

"Sve što su obiteljski liječnici radili, radili su po uputama stožera i HZJZ-a, u cilju što ranijeg dijagnosticiranja infekcije s Covid-19, identificiranja kontakata i zaustavljanja širenja epidemije, kažu u KoHOM-u, a sada nema nikakvih uputa što učiniti s tim pacijentima koji ne mogu dobiti potvrde o preboljenju ni Covid putovnice. "Svi se oni upućuju obiteljskim liječnicima koji im ne mogu pomoći".

"Platforma cijepise.hr ne funkcionira!", tvrde. Podatci nisu povezani, transparentni i brzo dostupni za sve one kojima trebaju za potvrde, putovnice, a čini se da ne postoji nit jedinstveni Registar cijepljenih i preboljelih, ocijenili su u Koordinaciji te ustvrdili da Ministarstvo i HZJZ tek sada uviđaju probleme.

"Pa na brzinu vijećaju, misle, smišljaju. I smisle. Dobro staro rješenje 'sve će to obiteljski doktor'. Besplatno i odmah, uz sav svoj posao hipertrofiran sličnim stilom odlučivanja. U sezoni godišnjih odmora. Duplih ambulanti. U digitalno doba. Sramotno postupanje Ministarstva zdravstva, HZJZ, HZZO, Stožera civilne zaštite! Brzo i jednostavno rješenje tipa 'brigo moja pređi na drugoga", ljute se u KoHOM-u.

Poručuju kako su u obiteljskom medicini cijepili 90 posto cijepljenih, a sve podatke upisali u sustav odmah.

"Zašto se oni ne vide, nisu objedinjeni, ne znamo i ne zanima nas. Popravite sustav ondje gdje ne valja – u informatičkim rješenjima. Ministre, prije samo dva tjedna uputili ste naredbu svim cjepiteljima i Ustanovama kojom eksplicitno tražite da isključivo cjepitelj upiše cijepljenje svakog pacijenta u sustav i to u roku od 24 sata. Ustvrdili ste da Platforma radi punom snagom. A sada, u petak navečer, kroz medije pozivate pacijente da se jave obiteljskom liječniku koji jedini može riješiti sve zavrzlame neučinkovitih rješenja u kojima nas niste poslušali iako vas upozoravamo gotovo godinu dana", poručili su Berošu.

Stoga iz KoHOM-a traže hitnu reakciju stožera i HZJZ-a i uputu što raditi s pacijentima koji ne mogu dobiti svoje potvrde zbog gore navedenih situacija, a građane pozivaju na strpljenje dok institucije ne izađu s jasnim uputama te da ne dolaze u ordinacije obiteljske medicine jer im tamo "ne mogu pomoći".

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.