VEĆ IZGUBIO JEDAN SPOR S DRŽAVOM
NIJE ZADOVOLJAN NATJEČAJEM Dizajner Ljubičić: Na hrvatskoj kovanici nije trebala biti kuna!
Hrvatski dizajner Boris Ljubičić također se prijavio na natječaj, no njegova rješenja nisu ušla ni u prvih deset. Smatra da motiv na kovanici eura uopće nije trebala biti životinja kuna.
"Natječaj je raspisan potpuno amaterski i zato se dogodilo puno toga, ne samo ovaj incident. Radi se o tome da je dozvoljeno da se natječu svi i u toj varijanti je stiglo više od 1300 radova. Osnovane su dvije komisije, od kojih jedna, tobože, pokriva institucije. Ukupno je 20 članova u dvije komisije. Apsurd je da su dvije komisije analizirale motive. One nisu analizirale novac kao takav, koji će sada biti naš i pripadati Hrvatskoj, nego se gledalo tko je napravio najbolju kunu, tko je napravio najbolju glagoljicu, tko je napravio najbolju kartu Hrvatske i tko je napravio najboljeg Teslu", rekao je Ljubičić za N1.
Ističe da se u navedenim motivima što se samog njihova izgleda ne može puno promijeniti, ali da postoji druga stvar.
"Stvar je u tome da se postigne originalnost, a originalnost se zasniva na ukupnom konceptu, a ukupni koncept mora definirati Hrvatsku kao pojam unutar kojega su motivi koji su zadani", rekao je dizajner, dodavši da je u natječaju zapostavljen pojam što je tu Hrvatska, kao i činjenica da će euro postati i naš novac.
"Ako analiziramo taj model, karta Hrvatske je poznata samo nama i susjedima, glagoljica je pismo koje je staro i više nije živo. Kuna se vuče kao pojam, imali smo naziv novčanice, ali nisu kunu doživljavali kao životinjicu koja je nešto važna. Ona ni svojim izgledom nije nešto reprezentativna. Ima puno tih životinja koje slično izgledaju. Ako bismo se upuštali u te motive, onda bismo mogli razmišljati koji motivi su valorizirani u svijetu, naši su, a nisu prepoznati kao naši, poput kravate, za koju svi znaju, ali ne znaju da je naša ili psa dalmatinera, za kojeg svi znaju, a ne znaju da je naš. Dakle, ne radi se o grbu i kockicama, nego o dizajnerskom identitetu. Moramo brendirati Hrvatsku na taj način", rekao je Ljubičić.
Nije se, rekao je, dovoljno razvio ni motiv kvadratića, po kojima je Hrvatska prepoznatljiva, a koje je on predstavio u svojim prijedlozima. "Ja sam pokušao taj kvadrat razviti, mi imamo motiv koji je idealan i trebalo ga je samo staviti. Utvrdio sam da nema baš nekog dobrog dizajna u raznim primjerima i zato sam mislio da se ovaj naš izdvoji da netko kaže – gledaj ovu zemlju, gledaj ovaj dizajn, gledaj ovaj motiv", rekao je Ljubičić, koji smatra da se natječaj treba poništiti.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.