OVO ĆE VAS NALJUTITI

Nevjerojatna bešćutnost uhljeba prema hrvatskoj starici: 'Osjećala sam se jadno i bijedno'

Autor

db/h

HZZO i zdravstvene ustanove koje mijenjaju mjesto i vrijeme pregleda trebale bi pripaziti kako o tome informiraju starije osobe koje se ne služe najbolje mobitelima ili internetom, poručio je tajnik Hrvatske udruge za promicanje prava pacijenata Josip Perić.

21.10.2024. u 09:51
Ispiši članak

Reakcija njegove udruge uslijedila je nakon pritužbe pacijentice starije životne dobi koja je tek u bolnici saznala da joj je otkazan pregled na koji je iz staračkog doma došla taksijem, nakon sedam mjeseci čekanja. Perić upozorava da se zaštita prava pacijenata uvijek treba voditi načelima humanosti te da u konkretnom slučaju stariji pacijent nije primio važnu obavijest na način koji mu je razumljiva s obzirom na njegovu dob.

90-godišnja Splićanka 7. listopada je s potvrdom o narudžbi na pregled došla u KBC Split, na Križine, gdje je u 9.50 sati imala dogovoreno ultrazvučno snimanje abdomena. No, na šalteru joj je, na njeno veliko iznenađenje, rečeno da nije upisana u sustavu te iako je pokazala svoju potvrdu da je naručena nisu je uvažili već su joj rekli da ode do susjednih Firula i tamo se ponovno upiše za pregled.

Kada je konačno došla na red dobila je novi termin za sedam mjeseci, točnije 9. svibnja u 10.10 sati. Osuđena na novo dugotrajno čekanje kako bi obavila neophodan zdravstveni pregled osjećala se, kako je rekla, jadno i bijedno. U Kliničkom bolničkom centru Split objašnjavaju da imaju obvezu na vrijeme obavijestiti pacijente o promjeni termina njihovih pregleda, što redovito i čine, ukoliko je do promjene došlo zbog radnih procesa unutar bolnice.

FOTO: HINA/ Žaklina Jurić

Termini se mijenjaju radi smanjenja liste čekanja

Iz bolnice tvrde da je u konkretnom slučaju termin za dijagnostički postupak otkazan od strane HZZO-a koji je pacijentici dogovorio isti postupak u nekoj drugoj zdravstvenoj ustanovi u ranijem terminu. Uobičajena je to praksa, kako su kazali, kojom se pridonosi smanjenju lista čekanja.

Njihove službe o toj promjeni obavještavaju pacijente, potvrdili su u KBC Split. "Očito je došlo do propusta u komunikaciji i žao nam je zbog situacije u kojoj se našla pacijentica. KBC Split će je kontaktirati i pronaći joj što skoriji termin", poručili su.

Iz Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) su na ovu temu rekli da su radi smanjenja listi čekanja za Splitsko – dalmatinsku županiju ugovorili dodatni broj dijagnostičko terapijskih postupaka s privatnim ugovornim zdravstvenim ustanovama između kojih i za ultrazvuk abdomena.

FOTO:  Unsplash

Kriva je greška u komunikaciji

Iz HZZO-a su potvrdili da je osigurana osoba imala termin u KBC Split za 7. listopada 2024. koji je bio zakazan još 12. ožujka te da je djelatnik HZZO-a Splita kontaktirao na broj telefona zabilježen u bolničkom informatičkom sustavu. Prenaručena je u Polikliniku Medikol za raniji termin UZV abdomena, 12. rujna u 14 sati.

"Moguće je da je došlo do nesporazuma na način da je našu komunikaciju osigurana osoba drugačije razumjela iako uvijek posebno naglasimo da zovemo iz HZZO-a i to iz razloga da ih preusmjerimo na ranije pretrage od onih na koje su naručene za bolnički termin, a sve u svrhu smanjenja liste čekanja. Osigurana osoba iz upita u međuvremenu je dobila novi termin u KBC Split u listopadu", odgovorio je rukovoditelj Službe za odnose s javnošću Nenad Korkut.

Stigla žestoka kritika na rad HZZO-a: 'Vas se, dragi pacijenti, šeće zbog nepotrebne papirologije'

Da je pacijentica iz ovog slučaja bila prebačena za snimanje u Polikliniku Medikol potvrdio je i voditelj te splitske podružnice Darijo Radović koji je rekao da je gospođa imala zakazan termin na koji nije došla niti ga je otkazala. Tako je termin za pregled koji se čeka mjesecima ostao neiskorišten zbog greške u komunikaciji.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.