SVI 'PERU RUKE OD TANKERA'

Nepoželjni tanker s iranskom naftom otplovio prema Italiji. No, ovo nije kraj priče

Autor

mp/h

Tanker "Arc1" s iranskom naftom, koji je od 10. svibnja bio usidren na tankerskom sidrištu Luke Rijeka, između Kostrene i Omišlja, nakratko je napustio tu poziciju, piše u petak Večernji list.

20.05.2022. u 09:53
Ispiši članak

Tanker pun nafte otplovio je do Trsta. No, to mu nije stalno odredište. U talijansku luku dolazi samo kako bi napunio gorivo, jer u Hrvatskoj nema dozvolu za pristajanje, a u Italiji očito ima.

Nakon punjenja gorivom, vraća se na svoj "mrtvi vez", odnosno na tankersko sidrište kod Rijeke, na kojem će ostati dok se ne riješi njegova sudbina. A ona je još neizvjesna. Vlada je okupila koordinaciju u kojoj sudjeluju Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo održivog razvoja, Ministarstvo vanjskih i europskih poslova i JANAF te raspravljaju što dalje s tankerom i teretom.

Rješavanje pitanja tankera "Arc1", odnosno njegova tereta - iranske nafte koja je nepoželjna u EU, prvenstveno zbog američkih sankcija, postalo je problem koji sada rješava novoosnovana koordinacija. Njezin prvi sastanak održan je u Vladi u ponedjeljak, no kažu da je pitanje toliko kompleksno da jednostavan odgovor nije moguć te da su svi sudionici u stalnoj koordinaciji.

Nafta koja je do Hrvatske prevezena u tankeru "Arc1" dovodi se u vezu s Ivanom Čermakom i njegovom kompanijom Delta Oil International.

Čermak je na upit je li kupac te nafte, vrlo kratko odgovorio da nije, a na pitanje je li na bilo koji način povezan s tim tankerom, kazao je da će se javiti kasnije, što se nije dogodilo, piše Večernji list. Ivan Čermak i kompanija Delta Oil International kupuju, dovoze i skladište u JANAF-u sirovu naftu za krajnje korisnike, jer je lani Čermak prodao kompaniju Crodux i više nije njezin vlasnik i ne može koristiti krajnji proizvod.

Delta Oil International imao je niz ugovora za skladištenje nafte potpisanih s JANAF-om u posljednjih nekoliko godina. Posljednji je potpisan 22. travnja ove godine, prema kojem Delta Oil International sklapa ugovor o skladištenju 169.000 kubnih metara sirove nafte na terminalu Omišalj za razdoblje od 15. travnja do 15. kolovoza 2022.

Iranska nafta je specifičan proizvod - iako u EU nema tvrdih sankcija protiv nje, ona je dubiozna i riskantna zbog američkih sankcija na tu robu. Svi koji se usude trgovati, prevoziti ili iskrcati je, kao i banke koje provode plaćanje, riskiraju kazne i probleme na američkom tržištu, kao i narušavanje reputacije.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.